Spis treści
Planowana droga ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego miasta – skomunikuje centrum Rzeszowa z przemysłową Strefą Dworzysko. Jak podkreślił prezydent miasta Konrad Fijołek, będzie to największy projekt drogowy realizowany w Rzeszowie od lat.
– Miasto zabezpieczyło na ten cel 258 mln zł, z czego 250 mln pochodzi z budżetu państwa, a pozostała część z budżetu miasta – przekazał Artur Gernand z kancelarii prezydenta.
Przetarg: osiem ofert, duża rozpiętość cen
Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy, które zadeklarowało wykonanie prac za niespełna 237 mln zł. Kolejne propozycje przedstawiły firmy Strabag (262 mln zł) oraz Antex II (266 mln zł). Najdroższa oferta przekroczyła przewidywany budżet aż o 87 mln zł.
Ratusz już rozpoczął analizę formalną ofert. Wybór wykonawcy planowany jest na wiosnę tego roku. Po podpisaniu umowy firma budowlana będzie miała 41 miesięcy na realizację inwestycji.
Szczegóły projektu – wiadukty, skrzyżowania i infrastruktura rowerowa
Nowa trasa będzie miała ok. 4 km długości i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Prace rozpoczną się w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Krogulskiego, gdzie powstanie ok. trzystumetrowy wiadukt nad istniejącą ulicą i dwiema liniami kolejowymi.
Droga poprowadzi w kierunku północno-zachodnim, w stronę ul. Technologicznej w Strefie Dworzysko. Następnie inwestycja obejmie również budowę odcinka do ul. Biznesowej. W ramach trzeciego etapu zaplanowano przebudowę skrzyżowania ul. Krakowskiej i Chmury oraz modernizację 500-metrowego fragmentu ul. Krakowskiej.
Kompleksowe rozwiązania komunikacyjne
Oprócz głównej jezdni powstaną również:
nowe skrzyżowania,
zatoki autobusowe,
obustronne chodniki i drogi rowerowe z przejściami dla pieszych,
nowoczesne odwodnienie,
oświetlenie uliczne.
Inwestycja ma nie tylko poprawić komfort podróżowania i bezpieczeństwo mieszkańców, ale również zwiększyć dostępność transportową dla firm działających w dynamicznie rozwijającej się strefie przemysłowej.
