Bardzo dobry wynik serwisów internetowych PPG zaowocował zmianami w ranking najczęściej odwiedzanych serwisów. Wydawnictwo Polska Press Grupa wyprzedziło pod względem liczby Realnych Użytkowników media spółki Agora.
- Systematyczny wzrost zainteresowania treściami publikowanymi w naszych serwisach internetowych stanowi namacalny dowód na zasadność wprowadzanych zmian oraz inicjowania kolejnych nowych projektów zorientowanych na jeszcze większą eksplorację rynku mediów internetowych - mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy. - Obecnie pracujemy nad szeregiem projektów z obszarów technologii i mediów, które wprowadzą Grupę na kolejny etap rozwoju, czyniąc ją zdolną do konkurowania z największymi graczami rynku medialnego. Wszystkie tego typu działania są możliwe, bowiem zbudowaliśmy zgrany zespół świetnych specjalistów z różnych branż. Jestem im bardzo wdzięczny za prowadzenie procesu transformacji naszej organizacji. W naszej strategii stawiamy na silne media regionalne oraz ciekawe pod względem treści serwisy tematyczne oraz branżowe, a także na technologię wspierającą biznes. Skala naszych działań ma odzwierciedlenie w wynikach popularności naszych serwisów, co bardzo nas cieszy, ale jestem pewien, że kolejne tego typu sukcesy są jeszcze przed nami - dodał Tomasz Przybek.
- To niewątpliwy sukces, który nie byłby możliwy bez ogromnej pracy i zaangażowania redaktorów naczelnych i dziennikarzy naszych tytułów, zarówno serwisów regionalnych i serwisów w sieci Nasze Miasto. Dołożymy wszelkich starań, aby ten trend wzrostowy utrzymać; przed nami kolejne wyzwania – mówi Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.
W poprzednich badaniach Mediapanel serwisy internetowe Polska Press Grupy wyprzedzały media konkurencyjnej Agory pod względem ilości wyświetleń stron (parametr Views), natomiast w maju wzrostowy trend popularności serwisów online PPG został potwierdzony również parametrem RU, czyli liczbą realnych użytkowników.
W bieżącym badaniu serwisy Polska Press Grupy plasują się w czołówce mediów internetowych. Co niezwykle istotne – wszystkie konkurencyjne grupy wydawnicze, notujące wyższe wyniki, są mediami o charakterze ogólnopolskim. Polska Press przyjęło inną strategię. Buduje swoją pozycję w oparciu o obecność w regionach.