Program "Szczecin bez azbestu" jest realizowany od 2005 r. W tym czasie z terenu miasta usunięto i unieszkodliwiono 3 327,5 Mg azbestu za łączną kwotę 2 125 322,08 zł. W 2023 r. było to 36,1 Mg - koszt tego działania: 41,3 tys. zł.
Jak zapewnia Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta, program pozbywania się azbestu będzie kontynuowany również w tym roku.
- Zgłoszenia cały czas są przyjmowane - twierdzi przedstawicielka miasta. - Mogą z niego skorzystać wszyscy mieszkańcy Szczecina, przedsiębiorcy, administratorzy nieruchomości (np. ogrodów działkowych) oraz jednostki finansów publicznych, na których nieruchomościach wciąż jeszcze znajdują się elementy wykonane z azbestu, np. dachy.
Rzeczniczka prasowa dodaje, że w przypadku osób fizycznych program przewiduje bezpłatny demontaż i utylizację azbestu. Inne podmioty mogą liczyć na bezpłatny odbiór już zdemontowanych elementów i ich utylizację.
Wnioski należy składać w Zakładzie Usług Komunalnych, Wydział Gospodarki Odpadami i Sanitacji, tel. 91 48 57 164, a ich wzory dostępne są na stronie: bip.um.szczecin.pl (zakładka: ochrona środowiska).
