Ulubiona aplikacja polskich kierowców skutecznie współpracuje z policją

Barbara Wesoła
Opracowanie:
W akcje zaangażowały się m.in. organy państwowe, firmy z branży motoryzacyjnej i organizacje społeczne. Z danych przekazanych przez Yanosik wynika, że informacje o kampaniach w samej aplikacji i mediach społecznościowych dotarły łącznie do milionów unikalnych użytkowników.
W akcje zaangażowały się m.in. organy państwowe, firmy z branży motoryzacyjnej i organizacje społeczne. Z danych przekazanych przez Yanosik wynika, że informacje o kampaniach w samej aplikacji i mediach społecznościowych dotarły łącznie do milionów unikalnych użytkowników. Fot. Przemysław Świderski/Polska Press
W 2024 roku Yanosik, policja oraz partnerzy zorganizowali aż siedem ogólnopolskich kampanii mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Choć liczba wypadków wzrosła o 2,8% w porównaniu z 2023 rokiem, wstępne dane Policji wskazują spadek liczby ofiar śmiertelnych o 0,6%.

Spis treści

Statystyki wypadków mniej ofiar, ale więcej zdarzeń

W minionym roku zgłoszono 21 528 wypadków drogowych, co oznacza nieznaczny wzrost (o 2,8%) względem poprzedniego. Zginęło w nich 1 881 osób – to mniej o 0,6% niż dwa lata temu. Na uwagę zasługuje też fakt, że liczba rannych wyniosła 24 825, czyli o 2,9% więcej w porównaniu do 2023 roku.

Policyjne dane potwierdzają, że ogólna kondycja bezpieczeństwa drogowego poprawiła się w kontekście ofiar śmiertelnych. Równocześnie zwracają uwagę obszary, gdzie wciąż istnieje potrzeba wzmocnionej profilaktyki, np. w kwestii nadmiernej prędkości czy zachowania kierowców wobec pieszych.

Siedem kampanii dla bezpieczeństwa

W 2024 roku przeprowadzono aż siedem ogólnopolskich akcji, które miały dotrzeć do szerokiego grona kierowców:

  • „Myśl trzeźwo” – edukacja w zakresie trzeźwości za kierownicą,

  • „Łapki na kierownicę” – przypomnienie, jak niebezpieczne jest używanie telefonu w trakcie jazdy,

  • „Zwolnij – niebezpieczny punkt!” – wskazywanie punktów szczególnie narażonych na wypadki,

  • „Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa” – zachęta do stosowania pasów w codziennej jeździe,

  • „Zwalniaj przy szkołach” – działania na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu,

  • „Świeć przykładem – noś odblaski” – zwiększanie widoczności pieszych i kierowców w sezonie jesienno-zimowym,

  • „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo” – promowanie bezpłatnego sprawdzania ustawienia świateł w Stacjach Kontroli Pojazdów.

W akcje zaangażowały się m.in. organy państwowe, firmy z branży motoryzacyjnej i organizacje społeczne.

Mat. prasowe Yanosik

Z danych przekazanych przez Yanosik wynika, że informacje o kampaniach w samej aplikacji i mediach społecznościowych dotarły łącznie do milionów unikalnych użytkowników. W połączeniu z publikacjami medialnymi – w sumie ponad 4,7 tys. materiałów prasowych – wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) przekroczyła 9 mln zł.

Kontynuacja akcji w kolejnym roku

Organizatorzy zapowiadają, że także w 2025 roku (a częściowo do stycznia 2026) odbędzie się cykl podobnych działań. Plan zakłada:

● 1 marca do 31 marca – „Łapki na kierownicę”

● 1 maja – 30 września – „Zwolnij – niebezpieczny punkt!”

● 27 czerwca do 31 sierpnia – „Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa”

● 1 września do 30 września – „Zwalniaj przy szkołach”

● 1 października do 31 grudnia – „Świeć przykładem – noś odblaski!”

● 23 października do 11 grudnia – „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo”

● 30 grudnia – 15 stycznia 2026 roku – „Myśl trzeźwo

Ponownie kierowcy będą mogli wziąć udział w quizach w aplikacji Yanosik i zdobywać Certyfikaty Odpowiedzialnego Kierowcy.

Wszystkie akcje będą na bieżąco komunikowane przez organizatorów w mediach, internecie oraz za pośrednictwem dedykowanych narzędzi i aplikacji. Ich nadrzędnym celem pozostaje konsekwentna edukacja uczestników ruchu drogowego i dążenie do dalszej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

Żródło: Yanosik

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu