Niewiele zjawisk odciska się w tak namacalny sposób na stylu życia 38 milionów osób. Właśnie mija okrągłe 11 miesięcy od wprowadzenia w Polsce niedziel niehandlowych. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Havas Media Group-Inteligence Team, zakaz handlu w niedziele zmienił sposób spędzania wolnego czasu jednej piątej Polaków.
Przeczytaj także:
Gdzie podziali się regularni bywalcy galerii?
Polacy zaczęli traktować niedziele bez handlu jako sposobność, by na koniec tygodnia naprawdę zwolnić tempo. Nawet jeśli nie udało nam się zrobić zakupów wcześniej, rzadko decydujemy się na gorączkowe poszukiwanie jedynego w okolicy otwartego sklepu. Wolimy wskoczyć w luźne ubranie i wykreślić z planu dnia wszystko to, na co nie do końca mamy ochotę.
Według danych serwisu Pyszne.pl, w niedziele bez handlu składamy dwa razy więcej zamówień niż w niedziele handlowe. Popularna jest jak zawsze pizza, natomiast wyraźnie częściej niż w dni powszednie wybieramy pierogi – danie od pokoleń serwowane na rodzinny obiad.
- Niehandlowe niedziele sprawiają, że spędzamy więcej czasu w domu, w gronie rodziny lub przyjaciół. Nasi klienci wykorzystują tą okazję do wspólnego zamówienia jedzenia, często próbując przy tym nowych kuchni - mówi Arkadiusz Krupicz, Pyszne.pl.
Zamawianie jedzenia online w dni objęte zakazem handlu
Spod zakazu handlu w niedziele wyłączony jest handel online oraz placówki gastronomiczne, w tym restauracje, bez względu na obowiązującą ustawę o zakazie handlu w niedziele.
