- Jeżeli chodzi o perspektywy długofalowe, to rynek niewątpliwie będzie się rozwijał w kierunku posiadania, a nie własności danych dóbr inwestycyjnych, czyli dobra, środki trwałe będą wykorzystywane raczej na zaspokajanie potrzeb, na zaspakajanie potrzeb w postaci usług, a nie samego amortyzowania tych pojazdów- tłumaczy w rozmowie z AIP Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny Związku Polskiego Leasingu. - Takie tendencje mamy już chociażby na rynku motoryzacyjnym, gdzie współdzielimy pojazdy, czy też w rynku maszyn i urządzeń, w rynku budowlano- montażowym, gdzie z tego sprzętu korzystamy, a nie kupujemy na własność- dodaje.
Struktura wzrostu gospodarczego, wysokie wykorzystanie zdolności produkcyjnych, wyniki produkcji przemysłowej i budowlanki oraz wysokie wykorzystanie funduszy unijnych powodują, że finansowanie maszyn pozostanie głównym motorem rozwoju całej branży leasingowej.Pojazdy ciężarowe pozostaną istotnym aktywem finansowanym przez firmy leasingowe z uwagi na wciąż rosnący wolumen przewozów. Pogarsza się jednak otoczenie polityczno-prawne dla sektora transportu drogowego, a wzrost gospodarczy strefy euro pozostanie niski.
- Cały czas kwestie podatkowe wśród przedsiębiorców będą istotne, bo tak deklaruje 58 proc., że przyzwyczajeni do tych warunków, przywilejów podatkowych, również chcieliby je utrzymać w przyszłych latach, aczkolwiek kwestia subskrypcji, jako pewnego rodzaju usługi w oparciu o dobra inwestycyjne leasingu będzie również popularna, ponieważ 1/3 ankietowanych przedsiębiorstw deklaruje, ze chciałaby z takiej formy skorzystać.