Akcje Żabki będą sprzedawane inwestorom po 21,5 zł za sztukę

Marek Knitter
Żabka coraz bliżej debiutu na GPW
Żabka coraz bliżej debiutu na GPW fot. 123fr
Grupa Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,5 zł za walor, czyli na poziomie ceny maksymalnej. Jeżeli wszystkie walory zostaną sprzedane, to łączna wartość oferty wyniesie aż 7,42 mld zł. Jest to jedna z największych ofert w historii GPW w Warszawie jak i w Europie.

- Oferta obejmuje sprzedaż 300 000 000 istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł. Dodatkowo oferta obejmuje do 45 000 000 akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł - podała spółka w komunikacie.

Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5 proc. ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4 proc. z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału, podano także.

Duże zainteresowanie akcjami

- Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego. Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze – powiedział CEO Grupy Żabka Tomasz Suchański, cytowany w komunikacie.

Według harmonogramu z prospektu emisyjnego, przydział akcji oferowanych planowany jest nie później niż 15 października, zaś oczekiwany dzień pierwszego notowania akcji spółki na rynku podstawowym GPW - 17 października (lub około tej daty). CVC deklarowało, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki.

x

- Cieszymy się, że inwestorzy docenili dotychczasowe osiągnięcia Grupy Żabka i jej bardzo dobre perspektywy rozwoju. Wspieramy kierownictwo Grupy w realizacji strategii wzrostu i cieszymy się z kontynuacji naszej współpracy w momencie, gdy Grupa rozpoczyna kolejny etap rozwoju w Polsce i na rynkach międzynarodowych – powiedział przewodniczący rady dyrektorów Grupy Żabka i partner w CVC Capital Partners Krzysztof Krawczyk.

Celem Grupy Żabka jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w samym 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. jej sieć stacjonarna w Polsce liczyć będzie ok. 14 500 sklepów (co oznacza otwarcie ok. 4500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028).

Źródło: spółka/ISBnews

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu