5 z 7
Na piątej pozycji znalazły się produkty sypkie. Zdrożały o...
fot. Łukasz Kaczanowski / Polska Press

Ile podrożał mąka, cukier czy makaron? Co z nabiałem?

Na piątej pozycji znalazły się produkty sypkie. Zdrożały o 24,4% rdr. W kwietniu na tym miejscu były warzywa, a art. sypkie w tym samym czasie były na dziewiątej pozycji. Ostatnio najbardziej w górę poszła mąka, bo o 47,7%.

Cukier podrożał o 41,5%, a makaron – o 30,7%. Natomiast sól znalazła się na minusie, tj. potaniała o 9,8%.

Na szóstym miejscu znalazł się nabiał ze wzrostem o 24,1% rdr. Dalej są dodatki spożywcze – 11,8%, a także używki – 13,4 rdr.

Wzrost cen produktów sypkich, podobnie jak w przypadku pieczywa, jest spowodowany niestabilną sytuacją na rynku zbóż na świecie.

6 z 7
Analitycy z UCE RESEARCH informują, że w maju br. po raz...
fot. Jarosław Jakubczak / Polska Press

Podwyżki cen oleju i masła

Analitycy z UCE RESEARCH informują, że w maju br. po raz kolejny najbardziej podrożały w skali roku produkty tłuszczowe – o 54,8% (w kwietniu – 51,4%, a w marcu – 53,8% rdr.).

Znowu szczególnie widoczne było to w przypadku oleju – tutaj skok był o 57,9% (w kwietniu o 54,9%, a w marcu – aż o 68,6%).

Na drugim miejscu w tej kategorii znalazło się masło ze wzrostem o 52,7% (w kwietniu – 51,2%, w marcu – było to 29,2%). Rosnące ceny produktów tłuszczowych spowodowane są nieznanym poziomem produkcji zbóż w br. na Ukrainie.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Firmy, które przeszły przez kryzys lat 90. i nadal rosną

Firmy, które przeszły przez kryzys lat 90. i nadal rosną

Poznaniacy mają nowy pomysł na schrony. W 6 fabrykach produkują budynki i hale

Poznaniacy mają nowy pomysł na schrony. W 6 fabrykach produkują budynki i hale

Polecamy

Nowy przemysł, nowe szanse – Śląsk może zaskoczyć Europę

NASZ PATRONAT
Nowy przemysł, nowe szanse – Śląsk może zaskoczyć Europę

Firmy, które przeszły przez kryzys lat 90. i nadal rosną

Firmy, które przeszły przez kryzys lat 90. i nadal rosną

Sukces programu InPost. Polacy nadali już ponad 130 tys. przesyłek tego typu

Sukces programu InPost. Polacy nadali już ponad 130 tys. przesyłek tego typu