Chcemy płacić kartą, ale nie zawsze możemy

Maciej Badowski AIP
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się przyjmować płatności bezgotówkowe, mogą liczyć na namacalne korzyści.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się przyjmować płatności bezgotówkowe, mogą liczyć na namacalne korzyści. Szymon Starnawski
Ankietowani deklarują, że terminale płatnicze w większej liczbie punktów sprzedaży zachęciłyby ich do częstszego korzystania z karty. Do kart przekonuje Polaków też wygodna technologia zbliżeniowa.

Jak wynika z badania Mastercard blisko połowa polskich konsumentów (47 proc.) nadal nie ma realnego wyboru między płatnością kartą a gotówką. Ankietowani sygnalizują, że nie we wszystkich okolicznych sklepach i punktach usługowych może płacić kartą, a 7 proc. – że wciąż stanowią one większość. Dla 18 proc. badanych Polaków jest to niedogodność, ponieważ chcieliby płacić kartą w punktach sprzedaży w swojej okolicy, ale te nie oferują takiej możliwości.

Pytani o to, gdzie najtrudniej znaleźć terminal płatniczy, ankietowani najczęściej wskazują targi i bazarki, automaty z napojami lub przekąskami, punkty usługowe, takie jak warsztat samochodowy, szewc czy stolarz, a także transport publiczny. Niewiele lepiej sytuacja wygląda w gabinetach lekarskich, w tym dentystycznych, a także w salonach fryzjerskich lub kosmetycznych. Terminali płatniczych, według ankietowanych, nadal brakuje też w małych sklepach osiedlowych.

Inwestycja w terminale spełni oczekiwania konsumentów

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się przyjmować płatności bezgotówkowe, mogą liczyć na namacalne korzyści. Połowa Polaków deklaruje, że w takiej placówce będzie kupować częściej, a 2/3 poleci go innym. Większy ruch to oczywiście wyższe przychody przedsiębiorcy. 1/3 konsumentów jest skłonna wydawać wyższe kwoty w punkcie sprzedaży, który udostępni terminal płatniczy.

- Technologia przyzwyczaja konsumentów do tego, że kupowanie jest szybkie i wygodne. Te rosnące oczekiwania wobec sprzedawców szczególnie dobrze widać w naszym kraju, ponieważ Polacy są otwarci na nowe rozwiązania w handlu i chętnie uczą się z nich korzystać. Te ułatwienia dla konsumentów to nie tylko zakupy online, ale też płatności bezgotówkowe. Nasze dane pokazują, że Polacy szczególnie polubili transakcje zbliżeniowe, które postrzegają jako rozwiązanie skracające kolejki do sklepowych kas i które w ciągu 10 lat od ich wprowadzenia w Polsce stały się codziennością – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu