27 proc. Polaków deklaruje, że kupując świąteczny prezent, zawsze lub często sięga po alkohol, wynika z badania przeprowadzonego w październiku 2017 roku przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Największą popularnością cieszą się w tym przypadku wina, wódki czyste i smakowe oraz whisky.
To jest ciekawe, KLIKNIJ i przeczytaj
Banki już się szykują na wysoką inflację i mniej chętnie udzielają kredytów
Już od pierwszych tygodni listopada rozpoczynamy poszukiwania prezentów świątecznych, zarówno tych przeznaczonych dla najbliższych, jak i tych, które chcemy ofiarować partnerom biznesowym. Zwłaszcza w tym drugim przypadku zadanie nie jest proste, ponieważ prezent powinien być neutralny, uniwersalny, a równocześnie musi wyróżniać się najwyższą jakością oraz eleganckim opakowaniem. Te wszystkie funkcje spełniają alkohole, zwłaszcza z kategorii premium, które chętnie kupujemy z przeznaczeniem na prezent. Jak wynika z badania zrealizowanego przez SW Research, osoby, które deklarują, że wybierają alkohol na upominki, najczęściej sięgają po wina – 24 proc. badanych. Mniejszą, ale dużą popularnością wśród respondentów, cieszą się wódki czyste (18,8 proc.) oraz whisky (17,7 proc.).