Co trzeci Polak szuka w dyskontach promocji na mięso, olej czy masło. W ten sposób oszczędzamy

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Wśród towarów najczęściej poszukiwanych przez Polaków w promocjach znalazło się mięso.
Wśród towarów najczęściej poszukiwanych przez Polaków w promocjach znalazło się mięso. Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Ponad 33 proc. Polaków szuka w dyskontach promocji na mięso. Z kolei 29 proc. poluje na olej, masło i margarynę w promocji, a tańszego cukru czy mąki poszukuje 27 proc. rodaków – wynika z badania UCE Research i Proxi.cloud. próbujemy w ten sposób oszczędzać na codziennych zakupach.

Spis treści

Badanie przeprowadzone przez platformę analityczno-badawczą UCE Research i Proxi.cloud, do raportu „Inflacja 2022. Gdzie są najlepsze promocje? I na czym Polacy oszczędzają w dyskontach?” pokazuje, że wśród towarów najczęściej poszukiwanych przez Polaków w promocjach znalazło się mięso (33,1 proc. wskazań).

Nieco częściej obniżek na mięso szukają głównie osoby w wieku 56-80 lat (35,9 proc. wskazań), przeważnie są mieszkańcy miejscowości liczących od 5 tys. do 19 tys. ludności (40,7 proc. wskazań), z wykształceniem zasadniczym zawodowym (36,4 proc. wskazań).

Pod względem dochodów najczęściej poszukiwanie promocji na mięso deklarowały osoby zarabiające netto 7000-8999 zł (41,1 proc. wskazań).

Olej, cukier, nabiał i chemia pożądane w niższej cenie

Badanie pokazuje, że w czołówce najczęściej poszukiwanych kategorii produktów w promocjach znajdują się tłuszcze (olej, masło, margaryna) – 28,9 proc. wskazań.

27 proc. pytanych wskazało natomiast na produkty sypkie (cukier, mąka, ryż, makron, sól). Niewiele mniej (25,5 proc.) miała kategoria nabiał (mleko, śmietany, kefiry, sery) oraz na wędliny (24,7 proc. wskazań).

Poszukujemy również tańszej chemii gospodarczej - w tym proszków do prania, płynów do mycia i pasty do zębów - 23 proc. respondentów szuka ich w dyskontach w promocji.

Za wyposażenie wnętrz i książki jesteśmy skłoni zapłacić więcej

Najmniejszą popularnością u Polaków wśród produktów w promocji cieszą art. wyposażenia wnętrz jak świece i żarówki, na które wskazało 3 proc. pytanych.

Na książki wskazuje 3,6 proc. ankietowanych, produktów BIO i EKO we wszystkich kategoriach w promocji szuka tylko 4,5 Polaków. Natomiast papierosów i tytoniu – 5,2 proc.

Rezygnujemy ze słodyczy i przekąsek

Ze względu na rosnącą inflację i wysokie ceny w sklepach respondenci rezygnują z zakupu niektórych produktów w dyskontach. Na czele zestawienia znalazły się słodycze i słone przekąski z wynikiem 20,5 proc. wskazań. Deklarują to przede wszystkim osoby w wieku 56-80 lat (25 proc.), zamieszkujące w miejscowościach od od 50 tys. do 99 tys. ludności (28,1 proc.), z miesięcznymi dochodami netto poniżej 1000 zł (24,4 pro9c.) i z wyższym wykształceniem (21,6 proc.).

Co piąta osoba rezygnuje z mocnego alkoholu

Niespełna co piąty respondent (18,3 proc.) rezygnuje z zakupu mocnych alkoholi (whisky, wódka) – 18,3 proc. w dyskontach, a także odzieży i obuwia (18 proc. wskazań).

Natomiast kolei 15 proc. badanych powstrzymuje się obecnie od zakupu produktów obejmujących wyposażenie wnętrz (świece, żarówki). Podczas zakupów w dyskontach nie ogranicza się 16,5 proc. ankietowanych.

Nie rezygnujemy z produktów dla dzieci i zwierząt

Wśród produktów, z których Polacy nie rezygnują są karmy dla zwierząt domowych, produkty dla dzieci (kaszki, mleko, zupki, pieluchy, chusteczki), warzywa, pieczywo a także dodatki spożywcze.

Gdzie najtaniej?

Z badania wynika ponadto, że zdaniem ponad 66 proc. respondentów, najbardziej atrakcyjne promocje obecnie oferuje Biedronka. Na sklepy Lidla wskazało 42,6 proc., na sieć Netto – 10,9 proc. i Aldi – 10,1 proc. Niespełna 16 proc. ankietowanych nie wskazało, w których dyskontach ich zdaniem są najlepsze promocje.

W ocenie specjalistów, w dużej mierze na te wyniki wpływa popularność wymienionych sieci. Nie bez powodu przoduje Biedronka, która niekoniecznie musi mieć najbardziej atrakcyjne promocje, co też często potwierdza praktyka, ale ogólnie jest najczęściej z nimi kojarzona. Ciekawa wydaje się mała różnica w postrzeganiu atrakcyjności Aldi i Netto, choć duńska sieć działa na dużo większą skalę.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Proxi.cloud na reprezentatywnej próbie 1034 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat, którzy robią regularne zakupy w dyskontach spożywczych.
Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu