To ostatnia formalność przed rozpoczęciem budowy tak ważnej dla Bydgoszczy drogi ekspresowej.
Przetargi na projekt i wykonanie drogi S5 rozstrzygnięto w ubiegłym roku. Przez ostatnie miesiące firmy wyłonione w przetargach zaprojektowały poszczególne odcinki, wykonały szczegółową dokumentację techniczną. Teraz muszą postarać się u wojewody o ZRID.
S5 na razie w folderze i na deskach kreślarskich
Koszt inwestycji, która została ujęta w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23, wyniesie 2,5 mld złotych.
Na północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy powstaną dwupoziomowe węzły. Będą to:
Lisi Ogon, Pawłówek, Tryszczyn, Maksymilianowo i Aleksandrowo.
Cała budowa ma się zakończyć do 2019 roku. Wtedy bezkolizyjnie będzie można dojechać znad morza w Sudety i odwrotnie.