Spis treści
Umowa na zaprojektowanie i budowę blisko trzykilometrowego odcinka obwodnicy Sanoka została zawarta w maju 2024 roku. Wykonawcą projektu jest firma Budimex, a wartość kontraktu wynosi ponad 152,3 mln zł.
Rarus podkreśliła, że zakończono etap opracowania dokumentacji projektowej niezbędnej do złożenia wniosku o decyzję ZRID.
Szczegóły inwestycji
II etap obwodnicy Sanoka połączy odcinek zrealizowany w ramach pierwszego etapu z DK28 w Bykowcach, po drugiej stronie Sanu. Na początkowym odcinku tej części obwodnicy zostanie wykorzystany przebieg istniejącej DK84, a następnie trasa skieruje się na północ, na drugą stronę Sanu.
Rzeczniczka zaznaczyła, że na wspólnym przebiegu z DK84 droga będzie miała pas wielofunkcyjny. W ramach inwestycji powstaną dwa ronda, chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości.
Rarus poinformowała, że wybudowane zostaną również obiekty inżynierskie, w tym pięć mostów, dwa przepusty i mur oporowy.
– Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości blisko 290 m i przęśle nurtowym o długości 120 m – powiedziała.
Pierwszy etap oddano pięć lat temu
Pierwszy etap obwodnicy Sanoka został oddany do użytku 30 stycznia 2020 roku, co umożliwiło skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w stronę przejścia granicznego Krościenko-Smolnica. Budowa drugiego etapu domknie obwodnicę miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Rarus podkreśliła, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość dróg.
– Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla oraz przejść granicznych w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą – dodała.
Obwodnica powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Dzięki temu programowi w regionie powstanie osiem nowych inwestycji drogowych.
Źródło: PAP
