https://strefabiznesu.pl
reklama

Na budowie Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta układany jest asfalt

Jacek Klein
Ważna dla regionu i aglomeracji trasa ma być gotowa we wrześniu 2025 roku.
Ważna dla regionu i aglomeracji trasa ma być gotowa we wrześniu 2025 roku. Przemek Świderski
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta weszła w kolejny etap. Na odcinku z Chwaszczyna do Żukowa stoją już wszystkie wiadukty. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2025 roku.

Budimex, generalny wykonawca zadania pierwszego na OMT, czyli odcinka z Chwaszczyna do Żukowa, poinformował, że osiągnął zaawansowanie prac na inwestycji dochodzące do poziomu 80 proc. Prace na budowie wchodzą w fazę wykończeniową.
Roboty drogowe inwestycji obejmują 16,5 km trasy głównej klasy S, 15,5 km dróg serwisowych i dojazdowych, wykonanie ponad 3 mln robót ziemnych oraz ponad 230 tys. m sześc. wymian gruntów.

Trwa budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiasta

- Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy - mówi Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu w Budimex SA.

Drugie zadanie, którego wykonawcą jest konsorcjum spółek Mirbud SA-Kobylarnia SA, obejmuje zaprojektowanie i budowę 16 km obwodnicy metropolitalnej w standardzie drogi ekspresowej na odcinku z Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

Łącznie cała trasa będzie miała długość nieco ponad 32 kilometry. Trasa będzie posiadać dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas.

Pierwotnie przewidywano, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana w lutym 2018, zaś oddanie drogi do ruchu nastąpi we wrześniu 2021 roku. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej ogłosiła 19 sierpnia 2020 r.

Kiedy powstanie Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej?

Umowy zawarte z wykonawcami przewidują ukończenie odcinka Chwaszczyno - Żukowo w kwietniu 2025, a Żukowo - Gdańsk-Południe we wrześniu 2025 r.

Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta to kluczowa inwestycji infrastrukturalnej w północnej części kraju. Generalny wykonawca pierwszego etapu z Chwaszczyna do Żukowa, firma Budimex poinformowała, że zrealizowała już m.in. wszystkie konstrukcje nośne obiektów inżynieryjnych.

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Przewidywany termin zakończenia całego projektu to wrzesień 2025 r.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, które realizowane jest przez Budimex w formule „projektuj i buduj” to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) - węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km. W ramach umowy do kwietnia 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rezerwa pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód Miszewo, a także m.in. 28 obiektów inżynieryjnych.

- Nasze wieloletnie doświadczenie i profesjonalny zespół, pozwalają nam trzymać się założonych terminów budowy. Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy - mówi Przemysław Czaja, dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Prace na OMT wchodzą w fazę wykończeniową. Zgromadzono wszystkie potrzebne materiały, w tym zbrojenia do montażu ekranów dźwiękochłonnych, wykonywany jest system odwodnienia ciągu głównego drogi wraz z wylotami odprowadzającymi wodę opadową. Roboty ziemne na kontrakcie weszły w fazę końcową. Dodatkowo zakończono budowę wszystkich 28. konstrukcji nośnych obiektów inżynierskich. Łącznie wbudowano już blisko 43 tys. m sześc. betonu.

A to oznacza, że wykonawca osiągnął zaawansowanie prac na Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta dochodzące do poziomu 80 proc. Roboty drogowe inwestycji obejmują 16,5 km trasy głównej klasy S, 15,5 km dróg serwisowych i dojazdowych, wykonanie ponad 3 mln robót ziemnych oraz ponad 230 tys. m3 wymian gruntów.

Drugie zadanie, którego wykonawcą jest konsorcjum Mirbud-Kobylarnia, obejmuje zaprojektowanie i budowę 16 km obwodnicy Trójmiasta w standardzie drogi ekspresowej. W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły „Żukowo” i „Lublewo”, a także rozbudowany węzeł „Gdańsk Południe” na styku istniejących S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz S7 Południowej Obwodnicy Gdańska. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino (kat. I). Obwodnica Żukowa połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Przyjaźń i poprzez węzeł „Żukowo” zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.

Ta część OMT ma być gotowa we wrześniu przyszłego roku. Budowa obwodnicy kosztuje 1,5 mld złotych.

Trwa budowa docinka trasy S6 pomiędzy Słupskiem a Bobrownikami

Powstaje kolejny odcinek drogi ekspresowej S6 między Trójmia...

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu