Spis treści
Zaawansowanie rzeczowe poszczególnych prac na 9-kilometrowym odcinku waha się od nieco ponad 32 proc. w przypadku robót mostowych (przepusty zrealizowano już w ponad połowie), przez prawie 32 proc. w przypadku robót branżowych (w całości zrealizowano kolizje wodociągowe), po niecałe 27,5 proc. w przypadku robót drogowych (prace ziemne przekroczyły 30 proc.).
Zobacz budowę odcinka S19 Haćki-Bielsk w wiosennej scenerii
Dwa lata na budowę odcinka Haćki-Bielsk Podlaski
Wykonawcą inwestycji Haćki – Bielsk Podlaski realizowanej w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) jest firma Budimex. Umowa w systemie Projektuj i buduj, o wartości 325,9 mln zł, została podpisana 6 września 2021 r.

Termin ukończenia prac to III kwartał 2025 r. W ramach zadania wybudowanych zostanie 9 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 oraz jednojezdniowy odcinek DK66 - łącznik do istniejącej DK19. Nawierzchnia będzie bitumiczna, o nośności 11,5 t/os. Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa duże przejścia dla zwierząt.
Tiry poza centrum Bielska Podlaskiego
Powstaną również dwa węzły drogowe:
- Bielsk Podlaski Północ – na skrzyżowaniu z istniejącą DK19 (docelowo drogą wojewódzką). W miejscu połączenia przewidziano budowę ronda umożliwiającego powiązanie drogi ekspresowej z istniejącym układem drogowym.
- Bielsk Podlaski Zachód - na skrzyżowaniu z DK66 w kierunku zachodnim, z DK66 (planowana obwodnica Bielska Podlaskiego) w kierunku wschodnim oraz na kierunku północnym wlot do Bielska Podlaskiego starodrożem DK66 (przyszła droga wojewódzka).
Taki układ drogowy umożliwi wyprowadzenie tranzytu poza centrum Bielska Podlaskiego.
