Paweł Woźniak, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, spotkał się w Warszawie z przedstawicielami wykonawcy. W rozmowach w siedzibie GDDKiA w Warszawie brali udział przedstawiciele inwestora, wykonawcy robót oraz inżyniera kontraktu. Inwestycję w naszym regionie realizuje konsorcjum, którego liderem jest firma Polbud-Pomorze.
- Na spotkaniu omówiono kluczowe aspekty związane z realizacją obu inwestycji oraz ustalono obszary i planowany harmonogram rozwiązywania problemów występujących na kontrakcie oraz zgłoszonych przez konsorcjum - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Potwierdzono, że wspólnym celem każdej ze stron jest dalsza sprawna realizacja inwestycji oraz konstruktywne rozwiązania dotyczące obu kontraktów.
Ostrożnie do prowadzonych rozmów podchodzi wykonawca. Do 8 kwietnia prace na S3 i S6 będą prowadzone zgodnie z planem. Zapytaliśmy firmę Polbud-Pomorze, jakie są jej dalsze plany po tym terminie.
- 8 kwietnia będzie ostateczna finalizacja rozmów - odpowiada zwięźle Ryszard Kaptur, prezes Polbudu-Pomorze.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako strona umowy szczegółowo analizuje kwestie związane z postulatami wykonawców - informuje „Głos” Anna Szumańska z Ministerstwa Infrastruktury. - Każdy taki wniosek musi być rozpatrywany z poszanowaniem zapisów zawartej umowy cywilnoprawnej, przepisami prawa i zapewniać niezmienność stosunków w odniesieniu do tych określonych na etapie przetargu. Ma to na celu zapewnienie jednakowych praw obecnemu wykonawcy i uczestnikom postępowania przetargowego, którzy ubiegali się o realizację zamówienia.
Przypomnijmy, że 1 marca wykonawca zszedł z placu budowy S3 na odcinku Dargobądz-Troszyn o długości 16 km. Planowany termin zakończenia robót to 18 maja 2024 roku. Polbud-Pomorze zabiega o ponad 108 milionów złotych, to prognozowana przez niego kwota waloryzacji kontraktowej. Jednocześnie wystąpił o prawie 6,7 mln zł za konieczność przebudowy gazociągów na terenie inwestycji. Jak czytamy w informacji do GDDKiA, wykonawca na etapie przetargu nie wiedział o kolizji sieci w terenie. A można to było przewidzieć już w ofercie przetargowej.
Polbud-Pomorze wezwał także do zmiany kontraktu „Budowa Obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód”. Kontrakt o wartości 448,87 mln zł realizuje konsorcjum firm Polbud-Pomorze, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów oraz Wibra Infrastruktura. Data zakończenia realizacji projektu to 22 kwietnia 2024 roku.
Wykonawca potwierdza, że co do zasady GDDKiA terminowo reguluje wynagrodzenie objęte wystawionymi przez wykonawców fakturami.
- Problem nie tkwi w regulowaniu faktur, które „pozwolono” wykonawcom wystawić, lecz w notorycznym opóźnianiu, a wielu kluczowych zakresach, w niezrozumiałej odmowie, uzgadniania, wystawiania i potwierdzania dokumentów, na podstawie których wykonawcy mogliby te faktury w ogóle wystawić! - tłumaczy wykonawca. - Prowadzi to do sytuacji, w której wykonawcy pozbawieni są możliwości naliczenia wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane i odebrane kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt miesięcy wcześniej. Dotyczy to również tzw. robót dodatkowych i zamiennych, które wykonawcy realizowali w imię lojalnej współpracy i interesu publicznego w sprawnym prowadzeniu inwestycji.
Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?