Trasą ekspresową S1 pojedziemy z Dankowic do Bielska-Białej. Ważna droga nabiera kształtów. Najnowsze zdjęcia z lotu ptaka

JAK
Budowa drogi ekspresowej Bielsko-Biała - Dankowice
Budowa drogi ekspresowej Bielsko-Biała - Dankowice GDDKiA
Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opublikował nowe zdjęcia z budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała (tzw. węzeł Suchy Potok) - Dankowice. Inwestycja nie zwalnia tempa. Widać coraz więcej odcinków zalanych asfaltem czy postęp w budowie obiektów inżynierskich. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z frontu robót zamieszczonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wystarczy wejść w naszą galerię.

Droga ekspresowa S1 to drogowy kręgosłup naszego województwa

Budowa tego odcinka drogi ekspresowej S1 to jedna z kluczowych inwestycji drogowych w województwie śląskim. To droga bardzo ważna dla wszystkich jadących w kierunku południowym do granicy w Zwardoniu. Drogowy kręgosłup województwa śląskiego, który łączy się z autostradą A1 na węźle w Pyrzowicach.

- Odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S1, który jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (zgodnie z wykazem sieci europejskiej TEN-T) łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. Na terenie Polski w VI korytarzu przebiega między innymi trasa drogowa: autostrada A1 – droga ekspresowa S1 (na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń do 04.08.2016 r. funkcjonująca jako S69). Projektowana droga ekspresowa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA dodaje, że budowa drogi ekspresowej ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji.

Bardzo ważne 12 kilometrów drogi ekspresowej S1

Wykonawcą odcinka S1 Dankowice – Suchy Potok o długości 12 km jest konsorcjum firm MIRBUD i PBDiM Kobylarnia. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł.

Zadaniem wykonawcy jest budowa m.in. dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), dwóch węzłów drogowych, a także dróg obsługujących tereny przyległe. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z południową granicą Polski i słowacką autostradą D3. Docelowo trasa ta będzie mieć długość 135 km.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Sportowcy dla powodzian

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu