Grupa CCC w II kwartale osiągnęła przychody na poziomie 2,6 mld zł, co stanowi 7 proc. wzrostu rok do roku. Obroty w segmencie CCC były wyższe o 7 proc. (LFL sklepów +10 proc.), przy kontynuowanej optymalizacji powierzchni handlowej (-2 proc. rdr). Natomiast przychody sieci HalfPrice wzrosły o 22 proc. rdr i były zbieżne z zakładanym tempem ekspansji sieci sprzedaży. Grupa Modivo odnotowała z kolei sprzedaż wyższą o 2 proc. rdr.
Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC zwrócił uwagę, że w ofercie spółki pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają w generowaniu dobrej sprzedaży LFL (sprzedaż porównywalna w sklepach) i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Jednocześnie lepsze wyniki są zasługą także utrzymywaniu dyscypliny kosztowej.
– Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej - każda linia biznesowa poprawiła wskaźnik kosztów, który na poziomie Grupy wynosi już tylko ok. 40 proc. (-4 pkt proc. rdr), a w drugim półroczu chcielibyśmy go jeszcze poprawić – powiedział Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
Udany powrót do szkoły
W informacji dotyczącej wyników spółka podała, że obserwuje przyspieszającą na przestrzeni kwartału dynamikę sprzedaży - wzrost sprzedaży grupy we wrześniu wyniósł 28 proc. Jednocześnie podano, że marża brutto grupy wyniosła w okresie od 1 sierpnia do 22 września 2024 roku 51,5 proc. i była wyższa o 4,4 pkt proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Grupa pozytywnie ocenia od strony sprzedażowej i marżowej okres „back to school” oraz debiut kolekcji AW’24, co jest rezultatem dobrego przygotowania do sezonu, w tym z punktu widzenia adekwatnego poziomu zapasów – napisano w materiale.
Wyniki po dwóch kwartałach
Jak podało CCC narastająco, po I półroczu 2024/25 Grupa miała 4,85 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,1 proc. rdr.
Według spółki największy wpływ na wzrost przychodów grupy miał wzrost obrotów ze sprzedaży w dynamicznie rozwijającym się segmencie HalfPrice (+32,9 proc. rdr) oraz w segmencie CCC (+9,1 proc. rdr), w eobuwie wzrost wyniósł 2,9 proc., w Modivo sprzedaż spadła o 8,2 proc., natomiast w DeeZee spadek wyniósł 11,9 proc. rdr.
Na koniec I półrocza grupa CCC miała 1 002 sklepy stacjonarne CCC, HalfPrice, eobuwie i Modivo, a także platformy sprzedażowe online w Polsce oraz 22 krajach Europy i Bliskiego Wschodu.
Inwestorzy entuzjastycznie przyjęli wyniki spółki. Około godziny 11:00 akcje CCC wyceniane były na 166,4 zł co oznacza wzrost o 9,4 proc.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 - styczeń 2024).
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło: CCC/PAP/ISBnews