Dzięki aplikacjom mobilnym już dwóch na trzech Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Jakich oczekujemy korzyści?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że bardziej otwarte na zapisywanie się do programów lojalnościowych są Polki niż Polacy. Mężczyźni z reguły korzystają z nich na stacjach paliw, kobiety z ich pomocą kupują w sklepach odzieżowych, obuwniczych i w drogeriach, a także w hipermarketach i dyskontach. Najchętniej z programów lojalnościowych korzystają osoby młode, w wieku 26-35 lat.
Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że bardziej otwarte na zapisywanie się do programów lojalnościowych są Polki niż Polacy. Mężczyźni z reguły korzystają z nich na stacjach paliw, kobiety z ich pomocą kupują w sklepach odzieżowych, obuwniczych i w drogeriach, a także w hipermarketach i dyskontach. Najchętniej z programów lojalnościowych korzystają osoby młode, w wieku 26-35 lat. Szymon Starnawski /Polska Press
W 2021 r. wystąpił zdecydowany wzrost liczby Polaków korzystających z programów lojalnościowych. Jednym z czynników, który miał wpływ na taki stan rzeczy są aplikacje mobilne, które pomagają organizować swoje karty lojalnościowe bez konieczności zapełniania nimi portfela.

Niedawno opublikowane badanie ARC Rynek i Opinia wskazuje, że w 2021 r. aż 2/3 dorosłych Polaków korzystało z programów lojalnościowych. To wzrost o 5 punktów proc. w stosunku do poprzedniego roku. Najczęściej są to programy związane z wielkimi sieciami sklepów - Żabką i Biedronką (odpowiednio: Żappka i Moja Biedronka). Obie sieci oferują konsumentom dedykowane aplikacje służące do robienia zakupów z pomocą programów. Istnieją jednak również rozwiązania takie jak Stocard - aplikacja służąca do przechowywania kart lojalnościowych różnych firm.

Polacy pokochali programy lojalnościowe. Korzysta z nich aż 2/3 dorosłych

- Według danych pochodzących z naszej aplikacji, przeciętny polski użytkownik korzystający ze Stocard przechowuje 12 kart lojalnościowych lub innych dokumentów (w aplikacji można dodać także np. certyfikat szczepionkowy czy karty pokładowe) - mówi Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard. - Wykonuje nimi średnio 5 akcji miesięcznie. To pokazuje, że użytkownicy trzymają w swojej aplikacji również karty, z których nie korzystają lub korzystają sporadycznie. Gdyby mieli trzymać ich fizyczne odpowiedniki w portfelach, mogłoby to być dla nich zbyt uciążliwe.

- Aplikacje w telefonie pomagają szybko sprawdzić aktualne promocje czy stan naszego konta w programach – na pewno jest to duże ułatwienie i dodatkowa zachęta dla klientów - wyjaśniała Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia.

W poszukiwaniu okazji

Wpływ na większe zainteresowanie programami lojalnościowymi mają dwie kwestie. Pierwsza to inflacja - próbując jej uniknąć, staramy się szukać okazji. Programy lojalnościowe są świetną metodą obniżenia cen codziennych zakupów. Drugim powodem jest zmniejszający się odsetek osób wykluczonych cyfrowo - tę tendencję dodatkowo nasiliła pandemia, która sprawiła, że chętniej niż do tej pory korzystamy z urządzeń elektronicznych. Według badań IBRiS, aż 89 proc. Polaków korzysta z różnych aplikacji mobilnych codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu. Najczęściej chodzi o aplikacje służące do komunikowania się, ale u blisko połowy są to aplikacje lojalnościowe.

- Spodziewamy się, że ten odsetek będzie rósł wraz z cenami w sklepach spożywczych i popularnych sieciach, a także na stacjach benzynowych czy w księgarniach - twierdzi Katarzyna Zborowska-Germann ze Stocard. - Tym bardziej, że coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie własnego programu lojalnościowego. Pod względem technicznym jest to coraz łatwiejsze - istnieją gotowe rozwiązania, które pozwalają na łatwe uruchomienie programu w swojej firmie.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że bardziej otwarte na zapisywanie się do programów lojalnościowych są Polki niż Polacy. Mężczyźni z reguły korzystają z nich na stacjach paliw, kobiety z ich pomocą kupują w sklepach odzieżowych, obuwniczych i w drogeriach, a także w hipermarketach i dyskontach. Najchętniej z programów lojalnościowych korzystają osoby młode, w wieku 26-35 lat.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu