W trakcie czterech dni konferencji mowa była o trendach, najnowszych i najciekawszych rozwiązaniach z branży IT, ale przede wszystkim o tym, dokąd prowadzi nas zawrotny rozwój nowych mediów i nowych technologii.
Dokąd zatem? Odpowiedź na to pytanie podsuwa nam Katarzyna Stempniak z Białegostoku (agencja WhiteBits / Geek Girls Carrots), która była na spotkaniu w Lizbonie i daje nam możliwość obejrzenia trzech najciekawszych wystąpień, które zostały zarejestrowane na WebSummit 2016.

Żyjemy w najlepszych czasach
dla przedsiębiorców!
Gary Vaynerchuk - człowiek-petarda, „guru” social media, specjalista od komunikacji i sprzedaży w erze mobile - mówi o przedsiębiorczości, marketingu i śmierci mass mediów. Dostaje się agencjom i domom mediowym za podtrzymywanie status quo z wiodącą rolą telewizji, całostronicowych reklam w magazynach i okienek wyskakujących na portalach.
To już nie te czasy!
Wystąpienie warte obejrzenia także ze względu na formę - Gary umie przykuć uwagę widzów i opowiadać jak mało kto.
Czy rezygnacja z prywatności
jest adekwatną ceną postępu technologicznego?
Udogodnienia bazujące na danych o użytkownikach, takie jak Google glass, inteligentne samochody, personalizowane gry i skrojona na miarę oferta sklepów - kuszą. Ale druga strona medalu, przedstawiona przez reprezentanta Amnesty International, pokazuje, że rezygnacja z prywatności czyni nas bezbronnymi, a w wielu krajach zachowanie digitalowej anonimowości to kwestia życia lub śmierci. Ku przestrodze.
Co kryje się
za uśmiechem robota
Ucieleśnienie wizji futurologów i reżyserów filmów SF: sztuczna inteligencja sterująca robotem o ludzkich rysach twarzy. Robot Sofia na scenie obok swojego twórcy, w rozmowie z dziennikarzem portalu TechCrunch. Konfrontacja ciekawa, ale wygląda na to, że od rzeczywistości rodem z „Blade Runnera”, gdzie roboty funkcjonują w społeczeństwie, dzieli nas (na szczęście?) jeszcze szmat czasu.