Ekstraklasa S.A. oczekuje rekordowych wpływów finansowych w bieżącym sezonie 2018/2019

AIPZaktualizowano 
Największy udział w  przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych.
Największy udział w przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Sylwia Dąbrowa
Według prognoz, spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywkową w piłce nożnej w Polsce w sezonie 2018/2019 wypracuje 190 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 8 proc. r/r i tym samym będzie najwyższym wynikiem w historii spółki. Zdecydowana większość tej kwoty, bo aż 167 mln zł, trafi bezpośrednio do akcjonariuszy – klubów Ekstraklasy i PZPN - w formie różnych świadczeń.

- Prognozowany wzrost przychodów w sezonie 2018/2019 to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym Sponsorem Tytularnym – LOTTO, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego Partnera Głównego – PKO BP. Ponadto, wszystkie umowy obowiązujące do końca sezonu 2017/18 zostały przedłużone na następny okres. W rezultacie Ekstraklasa posiada również liczne grono Partnerów Oficjalnych, jak Oshee, Combu Energy, Henryk Kania czy Aztorin – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.

Według założeń budżetowych Ekstraklasa przekaże klubom-akcjonariuszom 160 mln zł w sezonie 2018/2019. Aż 155 mln zł będzie miało dla klubów charakter wpływów gotówkowych, zaś 5 mln zł trafi do nich w formie barterów. Rozliczane pieniężnie 153 mln zł zostaną podzielone wg algorytmu obowiązującego w sezonie 2017/2018. Dodatkowo do klubów Ekstraklasy trafią też 2 mln zł, którymi spółka zarządzająca rozgrywkami zdecydowała zasilić program promowania młodych polskich zawodników organizowany przez PZPN – Pro Junior System.

Ma to pozwolić utrzymać udział Ekstraklasy w tym projekcie i jednocześnie zwiększyć atrakcyjność świadczeń dla klubów z tytułu promowania polskich piłkarzy poniżej 23. roku życia na boiskach Ekstraklasy. Spółka zarządzająca rozgrywkami w ramach planu budżetowego na sezon 2018/2019 przekaże też blisko 7 mln zł do PZPN z tytułu łączącej oba podmioty umowy.

- W ramach naszego budżetu zaplanowaliśmy też środki, które pozwolą nam dodatkowo wesprzeć finansowo kluby Ekstraklasy, wykorzystując synergie zakupowe, jakie mamy jako spółka. Planujemy zakup mat przeciwśniegowych dla wszystkich klubów o wartości 1,5 mln zł, których finansowanie rozłożymy w naszym budżecie w okresie 3 lat. W tym roku zabudżetowaliśmy też zakup kamer do wszystkich klubów, które mają ułatwić sztabom szkoleniowym ocenę zawodników także podczas treningów – dodaje Animucki.

Największy udział w przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Mają one stanowić 84 proc. w strukturze przychodów. Pozostałe 16% będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów.

- Prognozowana na ten rok rekordowa wartość przychodów nie kończy pozytywnego trendu wzrostu naszych wyników. Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach – podsumowuje.

Przeczytaj także:

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Na co zwrócić uwagę przy ubezpieczeniu nieruchomości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3