https://strefabiznesu.pl
reklama

Te przekąski biją rekordy sprzedaży. Spółka szykuje nową emisję

Maciej Badowski
Opracowanie:
Tarczyński dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą.
Tarczyński dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą. Krystian Dobuszyński/ Polska Press
Grupa Tarczyński, lider w segmencie przekąsek białkowych w branży FMCG, odnotowała w I kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 519 mln zł, co oznacza wzrost o 9,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Pomimo wzrostu przychodów, zysk EBITDA wyniósł 65,2 mln zł, co jest spadkiem w porównaniu do 78,3 mln zł w roku ubiegłym. Zysk netto również uległ zmniejszeniu, osiągając 29,3 mln zł w porównaniu do 44,3 mln zł rok wcześniej.

Spis treści

Wyniki finansowe i dynamika sprzedaży

W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Tarczyński zanotowała wzrost przychodów o 9,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 519 mln zł. Wzrost ten był wynikiem zwiększenia wolumenu sprzedaży, szczególnie w kluczowych kategoriach produktowych. Parówki odnotowały 26-procentowy wzrost sprzedaży, a kabanosy zanotowały stabilny wzrost na poziomie 18 proc. rok do roku. Jednak sprzedaż kiełbas suchych i wyrobów blokowych spadła o 8 proc.

Marża EBITDA w okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku wyniosła 12,55 proc., co jest wzrostem o 0,3 p.p. w porównaniu do średniorocznej marży w 2024 roku. Pomimo wzrostu marży, zysk EBITDA spadł do 65,2 mln zł, a zysk netto wyniósł 29,3 mln zł, co jest znaczącym spadkiem w porównaniu do 44,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Tarczyński umocniła swoją pozycję na rynku przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-procentowy udział w rynku kabanosów oraz 25-procentowy udział w rynku parówek. W 2024 roku firma zyskała miano lidera w tej kategorii.

Plany rozwoju i innowacje

Tarczyński planuje dalszy rozwój poprzez emisję nowych akcji oraz inwestycje w innowacyjne projekty. Podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku, akcjonariusze firmy będą decydować o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa oraz realizację projektów innowacyjnych.

– Długoterminowo koncentrujemy się na zwiększaniu skali działania. Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzenia – komentuje Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży Tarczyński.

O Grupie Tarczyński

Tarczyński dystrybuuje swoje produkty do ponad 30 krajów na trzech kontynentach. Największe rynki eksportowe to Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa. Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie, sprzedając produkty pod markami Tarczyński i Snack It, jak również w modelu private label. Produkty są dostępne w popularnych sieciach handlowych w Polsce i za granicą, takich jak Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.

Grupa Tarczyński jest spółką akcyjną, w której większościowym udziałowcem jest Jacek Tarczyński. Jacek Tarczyński jest również prezesem zarządu Grupy Tarczyński. Elżbieta Tarczyńska również posiada znaczną część akcji spółki. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Dotacje z budżetu miasta na wymianę pieców. Można już składać wnioski

Dotacje z budżetu miasta na wymianę pieców. Można już składać wnioski

Nowe centrum logistyczne za 165 mln zł. Znana firma stawia na rozwój

Nowe centrum logistyczne za 165 mln zł. Znana firma stawia na rozwój

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu