Spis treści
Wyniki finansowe i dynamika sprzedaży
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Tarczyński zanotowała wzrost przychodów o 9,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 519 mln zł. Wzrost ten był wynikiem zwiększenia wolumenu sprzedaży, szczególnie w kluczowych kategoriach produktowych. Parówki odnotowały 26-procentowy wzrost sprzedaży, a kabanosy zanotowały stabilny wzrost na poziomie 18 proc. rok do roku. Jednak sprzedaż kiełbas suchych i wyrobów blokowych spadła o 8 proc.
Marża EBITDA w okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku wyniosła 12,55 proc., co jest wzrostem o 0,3 p.p. w porównaniu do średniorocznej marży w 2024 roku. Pomimo wzrostu marży, zysk EBITDA spadł do 65,2 mln zł, a zysk netto wyniósł 29,3 mln zł, co jest znaczącym spadkiem w porównaniu do 44,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Tarczyński umocniła swoją pozycję na rynku przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-procentowy udział w rynku kabanosów oraz 25-procentowy udział w rynku parówek. W 2024 roku firma zyskała miano lidera w tej kategorii.
Plany rozwoju i innowacje
Tarczyński planuje dalszy rozwój poprzez emisję nowych akcji oraz inwestycje w innowacyjne projekty. Podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku, akcjonariusze firmy będą decydować o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa oraz realizację projektów innowacyjnych.
– Długoterminowo koncentrujemy się na zwiększaniu skali działania. Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzenia – komentuje Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży Tarczyński.
O Grupie Tarczyński
Tarczyński dystrybuuje swoje produkty do ponad 30 krajów na trzech kontynentach. Największe rynki eksportowe to Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa. Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie, sprzedając produkty pod markami Tarczyński i Snack It, jak również w modelu private label. Produkty są dostępne w popularnych sieciach handlowych w Polsce i za granicą, takich jak Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.
Grupa Tarczyński jest spółką akcyjną, w której większościowym udziałowcem jest Jacek Tarczyński. Jacek Tarczyński jest również prezesem zarządu Grupy Tarczyński. Elżbieta Tarczyńska również posiada znaczną część akcji spółki.
