Spis treści
Stabilny wzrost i i ekspansja na kolejne rynki
Fressnapf (Maxi Zoo) osiągnęło w 2024 roku solidny wzrost przychodów o 5 procent. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 342 miliony euro, co było możliwe dzięki ekspansji międzynarodowej i optymalizacji operacyjnej. Kluczowymi osiągnięciami były pomyślne sfinalizowanie przejęcia Arcaplanet oraz strategiczne przesunięcie w kierunku wzmocnienia lokalnych jednostek.
Nasze wyniki za 2024 rok są bezpośrednim efektem strategicznej dalekowzroczności i operacyjnej elastyczności. Gdy rynek zwierząt domowych dostosowywał się do realiów sprzed pandemii, my zareagowaliśmy wcześniej. Zdecydowane i zorientowane na klienta działania umożliwiły nam wzmocnienie naszej pozycji w Europie – mówi tymczasowy dyrektor finansowy Fressnapf | Maxi Zoo, Sebastian van Stiphout.
Prawie 3000 sklepów w Europie
Fressnapf (Maxi Zoo) jest obecne w 15 krajach, prowadząc łącznie 2709 sklepów, w tym franczyzowych i z udziałami mniejszościowymi. W 2024 roku firma przyspieszyła ekspansję, otwierając 188 nowych placówek – w tym 50 we Francji, 43 we Włoszech i 27 w Polsce.
Międzynarodowa działalność odpowiada obecnie za 64% całkowitych przychodów grupy. Niemcy pozostają największym rynkiem firmy, a za nimi plasują się Włochy (20%), Francja (15%) oraz region alpejski (Austria i Szwajcaria – 12%). Polska, choć obecnie odpowiada za 4% przychodów międzynarodowych, uznawana jest za kluczowy rynek wzrostu w perspektywie średnioterminowej.
Lokalna elastyczność w praktyce
W 2024 roku firma zintensyfikowała działania lokalne, przekazując większą odpowiedzialność rynkom lokalnym. To umożliwiło szybsze podejmowanie decyzji i zwiększenie elastyczności. W tym czasie Fressnapf wprowadziło usługę Click & Collect w wybranych krajach, która już odpowiada za 7% sprzedaży e-commerce. 64% sprzedaży pochodzi od członków programu lojalnościowego, co potwierdza rosnące zaufanie klientów.
Plany rozwoju na 2025 rok
Fressnapf planuje kontynuować rozwój, otwierając trzycyfrową liczbę nowych sklepów, z naciskiem na rynki takie jak Francja i Polska. W kraju znamy firmę pod marką Maxi Zoo Polska.

Biznes
Rok 2024 to dla Maxi Zoo Polska czas dynamicznego rozwoju. W tym okresie zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów ze 118 do 145, a nasze przychody wzrosły o 25% względem 2023 roku. Ten wzrost to dowód na zaufanie, jakim darzą nas polscy opiekunowie zwierząt oraz na skuteczność naszej strategii rozwoju, a także świetna prognoza na przyszłość – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.
Firma planuje dalsze wdrażanie modeli omnichannel, rozwój segmentu e-commerce (obecnie odpowiadającego za około 13% przychodów ze sprzedaży), a także modernizację infrastruktury logistycznej i IT.
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Spółka prowadzi obecnie 145 sklepów w Polsce, a od 2019 roku oferuje sprzedaż online. W 2024 roku uruchomiono usługę Click & Collect we wszystkich placówkach. Marka regularnie zdobywa nagrody i wyróżnienia, m.in. „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” (Top for Dog), „Złoty Laur Klienta” i „Diamenty Forbes’a”.
Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach i posiada ponad 2700 sklepów, zatrudniając 20 000 pracowników. Firma angażuje się w działania CSR, współpracując z organizacjami na rzecz zwierząt i promując adopcję.