https://strefabiznesu.pl
reklama

188 nowych sklepów i 64% przychodów z zagranicy. Spółka nie zwalnia tempa

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Tylko w Polsce powstało w ubiegłym roku 27 kolejnych sklepów.
Tylko w Polsce powstało w ubiegłym roku 27 kolejnych sklepów. Pawel Lappo/Polska Press
W 2024 roku Fressnapf, znana w Polsce jako sieć sklepów Maxi Zoo udowodniło swoją odporność na zmieniające się warunki rynkowe i skuteczność strategii internacjonalizacji. Stabilny wzrost, ambitna ekspansja na kluczowych rynkach, a także innowacyjne podejście do sprzedaży omnichannel pozwoliły firmie nie tylko utrzymać pozycję lidera, ale i znacząco zwiększyć przychody. W prognozach nowe sklepy.

Spis treści

Stabilny wzrost i i ekspansja na kolejne rynki

Fressnapf (Maxi Zoo) osiągnęło w 2024 roku solidny wzrost przychodów o 5 procent. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 342 miliony euro, co było możliwe dzięki ekspansji międzynarodowej i optymalizacji operacyjnej. Kluczowymi osiągnięciami były pomyślne sfinalizowanie przejęcia Arcaplanet oraz strategiczne przesunięcie w kierunku wzmocnienia lokalnych jednostek.

Nasze wyniki za 2024 rok są bezpośrednim efektem strategicznej dalekowzroczności i operacyjnej elastyczności. Gdy rynek zwierząt domowych dostosowywał się do realiów sprzed pandemii, my zareagowaliśmy wcześniej. Zdecydowane i zorientowane na klienta działania umożliwiły nam wzmocnienie naszej pozycji w Europie – mówi tymczasowy dyrektor finansowy Fressnapf | Maxi Zoo, Sebastian van Stiphout.

Prawie 3000 sklepów w Europie

Fressnapf (Maxi Zoo) jest obecne w 15 krajach, prowadząc łącznie 2709 sklepów, w tym franczyzowych i z udziałami mniejszościowymi. W 2024 roku firma przyspieszyła ekspansję, otwierając 188 nowych placówek – w tym 50 we Francji, 43 we Włoszech i 27 w Polsce.

Międzynarodowa działalność odpowiada obecnie za 64% całkowitych przychodów grupy. Niemcy pozostają największym rynkiem firmy, a za nimi plasują się Włochy (20%), Francja (15%) oraz region alpejski (Austria i Szwajcaria – 12%). Polska, choć obecnie odpowiada za 4% przychodów międzynarodowych, uznawana jest za kluczowy rynek wzrostu w perspektywie średnioterminowej.

Lokalna elastyczność w praktyce

W 2024 roku firma zintensyfikowała działania lokalne, przekazując większą odpowiedzialność rynkom lokalnym. To umożliwiło szybsze podejmowanie decyzji i zwiększenie elastyczności. W tym czasie Fressnapf wprowadziło usługę Click & Collect w wybranych krajach, która już odpowiada za 7% sprzedaży e-commerce. 64% sprzedaży pochodzi od członków programu lojalnościowego, co potwierdza rosnące zaufanie klientów.

Plany rozwoju na 2025 rok

Fressnapf planuje kontynuować rozwój, otwierając trzycyfrową liczbę nowych sklepów, z naciskiem na rynki takie jak Francja i Polska. W kraju znamy firmę pod marką Maxi Zoo Polska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Rok 2024 to dla Maxi Zoo Polska czas dynamicznego rozwoju. W tym okresie zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów ze 118 do 145, a nasze przychody wzrosły o 25% względem 2023 roku. Ten wzrost to dowód na zaufanie, jakim darzą nas polscy opiekunowie zwierząt oraz na skuteczność naszej strategii rozwoju, a także świetna prognoza na przyszłość – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Firma planuje dalsze wdrażanie modeli omnichannel, rozwój segmentu e-commerce (obecnie odpowiadającego za około 13% przychodów ze sprzedaży), a także modernizację infrastruktury logistycznej i IT.

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Spółka prowadzi obecnie 145 sklepów w Polsce, a od 2019 roku oferuje sprzedaż online. W 2024 roku uruchomiono usługę Click & Collect we wszystkich placówkach. Marka regularnie zdobywa nagrody i wyróżnienia, m.in. „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” (Top for Dog), „Złoty Laur Klienta” i „Diamenty Forbes’a”.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach i posiada ponad 2700 sklepów, zatrudniając 20 000 pracowników. Firma angażuje się w działania CSR, współpracując z organizacjami na rzecz zwierząt i promując adopcję.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Ceny paliw znów w dół. Tak tanio nie było od miesięcy

Ceny paliw znów w dół. Tak tanio nie było od miesięcy

Inwestycja za miliard złotych. Powstaje nowoczesny hub technologiczno-produkcyjny

Inwestycja za miliard złotych. Powstaje nowoczesny hub technologiczno-produkcyjny

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu