Szef koncernu swoją przemowę na konferencji rozpoczął od słów: "Jesteśmy na początku kolejnego rozdziału dla internetu, a jest to również kolejny rozdział dla naszej firmy." Mark Zuckerberg podkreśla, że nowa korporacji ma wyrazić wizję budowanej przez giganta cyfrowej rzeczywistości metaverse. Jednak samo medium społecznościowe zachowa dotychczasową nazwę.
Facebook usuwa się w cień
Podczas konferencji Mark Zuckerberg podkreślił, że od teraz koncern będzie skupiał się na metawersum, a nie na Facebooku. Jego zdaniem aplikacja jest pewnego rodzaju przeżytkiem, ponieważ została stworzona w czasach, gdy internet nie był jeszcze zwizualizowany.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
- W tej chwili nasza marka jest tak ściśle powiązana z jednym produktem – Facebookiem – że nie reprezentuje wszystkiego, co robimy. - dodał szef koncernu.
Nie przeocz
Przypomnijmy, że aplikacja Facebook jest jednym z wielu produktów w ramach firmy macierzystej, która nadzoruje inne spółki w konglomeracie - takie jak Instagram, WhatsApp, Oculus i inne. Zmiana nazwy przedsiębiorstwa pozwoli na łatwiejsze rozdzielenie działań samego portalu i spółki.
Musisz to wiedzieć
- Kasia Diurska w... poszarpanych dżinsach więcej odsłania niż zakrywa. ZDJĘCIA
- Nie jedzcie tego! Biedronka, Lidl i IKEA usuwają żywność z toksyczną substancją
- Najładniejsze stadiony w Śląskiem: nowoczesne i te trochę mniej ładne, relikty PRL-u
- W domu w Dąbrowie Górniczej straszy? To nagrała ekipa Last Urbex
Oświadczenia Zuckerberga na Facebooku
Szef Facebooka opublikował "List założyciela", w którym uzasadnia swoją decyzję o zmianie nazwy giganta. Wyjaśnia, że aplikacja Facebook była zakładana w czasach, gdy tekst był pisany na stronach internetowych. Jednak wraz ze wzrostem możliwości technologicznych społeczeństwo skupiło się na dzieleniu swoich doświadczeń w sposób bardziej wizualny i namacalny.
Przeszliśmy z komputerów stacjonarnych do sieci i urządzeń mobilnych; od tekstu po zdjęcia i wideo. Ale to nie koniec linii. - tłumaczy w oświadczeniu właściciel przedsiębiorstwa.
Głównym kierunkiem, do którego dąży metawersum, będzie poczucie cielesności ze społeczeństwem. Przedsiębiorstwo skupi się na wrażeniach wizualnych oraz rzeczywistości 4D. Zdaniem Zuckerberga jego nowe działo pozwoli na teleportację w postaci hologramu, do pracy, szkoły, a także na spotkania rodzinne. Niefizyczny świat mają usprawnić okulary rozszerzonej rzeczywistości.
