Ferro dobrze radzi sobie na rynku pomimo zawirowań. Zyski w górę

Marek Knitter
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. ferro
Ferro poinformowało, że w ciągu 9 miesięcy tego roku zanotowało 60,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 51,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 584,61 mln zł w porównaniu z 602,66 mln zł.

Spis treści

W samym tylko III kwartale spółka odnotowała 27,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 21,12 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym okresie sięgnęły 205,28 mln zł wobec 212,6 mln zł rok wcześniej.

Większy udział w sprzedaży produktów spółki miał eksport

Jak podała spółka w raporcie wartość sprzedaży zagranicznej grupy w I-III kw. 2024 r. sięgnęła 346,4 mln zł (udział ponad 59 proc. w przychodach ogółem, widoczny negatywny wpływ przeliczenia walut lokalnych na PLN). Przychody na rynku polskim wyniosły w omawianym okresie 238,2 mln zł.

- Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła w I-III kw. 2024 r. 282,9 mln zł i była nieznacznie niższa w ujęciu r/r. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 191,7 mln zł (wobec 209,2 mln zł rok wcześniej), a segmentu źródeł ciepła była wyższa o 3 proc. rdr i wyniosła 95,7 mln zł - czytamy także.

W wynikach I-III kw. 2024 r. widoczny był wpływ dużej dyscypliny kosztowej w Grupie, wynikający z bardzo dobrej efektywności biznesu w połączeniu z pewną stabilizacją cen niektórych surowców i transportu przy nadal utrzymującej się w regionie wymagającej sytuacji popytowej, podano także.

Sytuacja na rynkach jest zróżnicowana i potrzebne jest elastyczne podejście

- Biorąc pod uwagę wymagającą sytuację popytową w regionie - za nami bardzo dobre pod kątem osiągniętych wyników 9 miesięcy br. Przeważnie mieliśmy do czynienia z kontynuacją głównych trendów rynkowych w zakresie nie najlepszych danych makro czy nastrojów konsumenckich. Sytuacja na poszczególnych rynkach geograficznych i w poszczególnych segmentach naszej działalności jest zróżnicowana, dlatego też niezmiennie bardzo istotna jest zwinność i czujność biznesowa, połączona z dywersyfikacją i dyscypliną kosztową. Takie podejście do prowadzenia działalności pozwala nam na osiąganie satysfakcjonujących wyników pomimo nadal nieco niższej rdr sprzedaży - powiedział prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.

Według niego trudniejszą sytuację na rynku spółka wykorzystuje do realizacji szeregu inicjatyw strategicznych, które dobrze przygotują organizację do powrotu koniunktury.

- Poszerzamy ofertę, zaczynamy coraz mocniej wychodzić z rozwiązaniami systemowymi w zakresie źródeł ciepła na rynki zagraniczne, dywersyfikujemy działalność - m.in. poprzez inwestycję w nową linię produkcyjną baterii w Czechach, której uruchomienie planujemy w połowie przyszłego roku. Analizujemy pod kątem sprzedaży nowe kierunki geograficzne - np. w Europie Południowo-Zachodniej - i stale patrzymy na to, co dzieje się na rynku, mając na uwadze potencjalne okazje biznesowe w obszarze M&A. Konsekwentnie robimy swoje, dbając przy tym o bezpieczną sytuację finansową Grupy, dzięki której możemy kontynuować nasze kluczowe projekty strategiczne i realizować atrakcyjną politykę dywidendową - podsumował prezes Wojciech Gątkiewicz.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: stooq.pl/pap/isbnews/ferro

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu