– Chcemy zainteresować tym miejscem większą niż do tej pory liczbę młodych, kreatywnych firm. Pomysł polega na tym, że przez trzy miesiące startup będzie mógł tu pracować za symboliczną złotówkę z VAT-em, a potem, jeśli zechce z nami zostać, miesięczny koszt użytkowania tych pomieszczeń… od sprzętu po zawartość bufetu… będzie wynosić 300 zł. Przewidujemy też program lojalnościowy i rabaty dla najemców. – wyjaśnia Tomasz Józwowicz, menedżer projektu.
W pomieszczeniach Explorer HQ do dyspozycji użytkowników jest salka spotkań, sala szkoleniowo-konferencyjna na 80 osób, w pełni wyposażona przestrzeń kuchenno-barowa. Są też wygodne kanapy, na których można zarówno popracować, jak i odpocząć. Explorer HQ oferuje ponadto dostęp do WiFi, projektora, TV, drukarki 3D, i pozostałych, standardowo dostępnych w biurach urządzeń.
Czytaj też: Subiektywny przewodnik po białostockim coworkingu
Jak jednak podkreśla Tomasz Józwowicz, te świetnie wyposażone technicznie przestrzenie (zarówno otwarte, jak i w postaci małych sal biurowych), są tylko pretekstem do realizacji głównego celu całego przedsięwzięcia, a mianowicie do współpracy mikroprzedsiębiorców, startuperów i freelancerów. Nie tylko ze sobą, także z dojrzałymi biznesami zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.
– Zapewniamy tu nie tylko wsparcie technologiczne – wyjaśnia Tomasz Józwowicz – ale też na przykład w zakresie wizerunku marki, relacji z mediami, prowadzenia finansów w firmie. Do projektu, jako jeden z mentorów dołączył m.in. znany w Białymstoku Maciej Kucharz.
Obietnice współpracy ponad granicami nie są gołosłowne: Explorer HQ jest spółką wspierającą firmy branży IT w grupie kapitałowej Newmark Capital z Norwegii. Otworzyła swoje biura zarówno w Białymstoku, jak i Warszawie, kojarząc społeczności nowych technologii, komercyjne i niekomercyjne, polskie i skandynawskie, co potwierdza jeden z lokatorów biura przy Sienkiewicza 1/1 - Paweł Kadysz, założyciel High On Pixels. Już w pierwszych tygodniach pobytu w nowej lokalizacji wyjechał on do Oslo na projekt dla jednej z największych instytucji finansowych w Norwegii.
- Zawsze wydawało mi się, że wielkie projekty to przede wszystkim Dolina Krzemowa – mówi potwierdzając zachęty płynące z ExplorerHQ. - Po dołączeniu do Explorer HQ okazało się, że przy biurku obok pracują osoby dostarczające usługi dla największych brandów i milionów ludzi. Największą wartością tej społeczności jest możliwość połączenia sił przy bardziej ambitnych przedsięwzięciach. To bezcenne doświadczenie, którego nie zdobyłbym we własnym, zamkniętym biurze, w którym przepracowałem poprzednie 5 lat.
Jak dołączyć do projektu?
Żeby od 20 września 2017 zł, przez trzy miesiące, korzystać z powierzchni Explorer HQ w Białymstoku, trzeba zarejestrować się na stronie http://bit.ly/explorer-hq w dniach 1 - 15 września. Kolejnym etapem będzie rozmowa, która określi potrzeby potencjalnego lokatora tego miejsca i możliwości rozwijania jego biznesu.Jak dołączyć do projektu?
