Od początku roku Grupie Chorten przybyło blisko 180 sklepów. W grudniu 2016 r. miała ona pod skrzydłami 1000 punktów handlowych, a - przypomnijmy - w grudniu 2009 roku zaczynała działalność od zaledwie 19 placówek.
- Bardzo nas cieszy, że Chorten staje się bardzo rozpoznawalną marką w całym kraju i chce z nami współpracować coraz więcej właścicieli sklepów spożywczych, przekonując się o korzyściach ze wspólnego działania – podkreśla Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten. - Dzięki temu, że polscy detaliści postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i nie czekać aż handel tradycyjny całkowicie zdominuje zagraniczna konkurencja, osiągamy efekt skali w negocjacjach z producentami i dystrybutorami. Sklepom z grupy możemy zaoferować blisko 600 korzystnych umów handlowych.
Sylwia Olechno dodaje, że w tym roku nie było miesiąca, w którym by nie podpisano przynajmniej kilkunastu umów ze sklepami partnerskimi.
Obecnie ze spółką Grupa Chorten z siedzibą w Białymstoku współpracuje dokładnie 521 punktów handlowych. Powiązane spółki koordynują łącznie 644 placówki partnerskie – (Chorten Radom: 369, Chorten Mazowsze: 225 i Chorten Warmia-Mazury: 50). Z kolei 35 sklepów korzysta ze współpracy z Grupą Chorten w ramach sklepów Limonka działających w Stowarzyszeniu Kupców i Przedsiębiorców Polskich Elita.
.
Jeśli chodzi o podział na województwa, to w województwie podlaskim są 344 sklepy własne i partnerskie Grupy Chorten. Największy zasięg ma grupa w województwie mazowieckim – to aż 480 placówek detalicznych. W warmińsko-mazurskim jest 109 takich sklepów, Lubelskim – 93; a w łódzkim: 85. W województwie świętokrzyskim dotąd pod szyldem Chortenu działają 44 sklepy, w pomorskim – 34; w kujawsko-pomorskim – 8, a w podkarpackim - 3 placówki.
W planach Grupy Chorten na kolejne lata jest zasięg ogólnopolski.
