InPost napędza polski sport! Marka zmienia oblicze sponsoringu sportowego

Materiał informacyjny InPost
Opracowanie:
Rafal Oleksiewicz
Sport to pasja, determinacja i dążenie do doskonałości – wartości, które doskonale wpisują się w DNA Grupy InPost. Dlatego od lat firma angażuje się w sponsoring sportowy, nie ograniczając się jedynie do eksponowania logotypu na koszulkach. Od piłkarskich boisk, przez lekkoatletyczne bieżnie, aż po kolarskie trasy – wszędzie tam, gdzie sportowcy przekraczają swoje granice, InPost wspiera ich w drodze po sukcesy. 

Sponsoring sportowy łączy świat biznesu z inspirującym środowiskiem sportowym. To szansa na budowanie autentycznych relacji, wchodzenie w dialog z kibicami, promocję postaw społecznych oraz realne wspieranie karier utalentowanych zawodników.  

Jednym z kluczowych, biznesowych graczy, którzy wyróżniają się w dziedzinie sponsoringu sportowego, jest Grupa InPost. Za innowacyjne podejście marka zdobyła 3 finałowe nominacje do Nagród Sport Biznes Polska za 2024 rok oraz została doceniona na arenie międzynarodowej w takich prestiżowych konkursach branżowych, jak International Sport Convention Awards (kategoria Innovation Award) czy European Sponsorship Association (kategoria Sport Sponsorship).  

Co sprawia, że strategia sponsoringowa marki jest tak skuteczna? 

Krótka piłka – czyli współpraca z PZPN 

Piłka nożna to w Polsce więcej niż sport – to narodowa pasja. Jako Sponsor Strategiczny Reprezentacji Polski, InPost wspiera nie tylko kadrę mężczyzn i kobiet, ale także drużyny młodzieżowe i U-21. Firma angażuje się w akcje organizowane przez PZPN, dzieląc się wiedzą o innowacjach w sponsoringu sportowym i zapewniając kibicom wyjątkowe doświadczenia. 

Dzięki aktywacjom w aplikacji InPost Mobile fani futbolu mogą zdobywać ekskluzywne bilety na mecze reprezentacji – zarówno domowe, jak i wyjazdowe, np. z Portugalią na słynnym Estádio do Dragão. Regularnie udostępniane są także kody na przedsprzedaż biletów, umożliwiające zakup wejściówek na stronie PZPN przed oficjalnym startem sprzedaży. 

Mocny akcent na kobiecy futbol 

Choć w Polsce większą popularnością cieszy się piłka nożna mężczyzn, zainteresowanie żeńskim futbolem rośnie – a InPost aktywnie wspiera ten trend. Marka angażuje się w promocję meczów kobiecej reprezentacji, zwiększając frekwencję na trybunach i budując świadomość tej dyscypliny. 

W zeszłym roku wśród nagród w aplikacji InPost Mobile pojawiły się bilety na finał baraży o awans na Mistrzostwa Europy 2025, w którym Polki pokonały Austriaczki. Firma stworzyła także inspirujący film, w którym Reprezentantki Polski zwracają się do młodych zawodniczek marzących o karierze piłkarskiej: „Dziewczyny, nie rezygnujcie z piłkarskich marzeń, bo wszystko jest możliwe!”. 

Dziecięce marzenia 

Piłka nożna to także marzenia najmłodszych kibiców. Dzięki współpracy InPost i PZPN, podczas meczów z Portugalią i Chorwacją dzieci przebywające w szpitalach mogły – za pośrednictwem robota AWABOT – zajrzeć za kulisy wielkiego futbolu i zobaczyć z bliska takie gwiazdy, jak Cristiano Ronaldo czy Robert Lewandowski. 

Dodatkowo marka regularnie zaprasza najmłodszych do udziału w dziecięcej eskorcie i wprowadzania piłkarzy na murawę. To chwile, które zostają w pamięci na całe życie. 

Międzynarodowy sponsoring najlepszych drużyn piłkarskich 

Grupa InPost, choć zaczynała w Polsce, dziś dynamicznie rozwija się na arenie międzynarodowej. Już teraz działa na 8 rynkach w Europie – m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii czy Holandii – i nie zwalnia tempa. Aby skutecznie docierać do lokalnych społeczności, firma stawia na sponsoring sportowy. 

W ramach strategii ekspansji InPost nawiązał współpracę z czołowymi europejskimi klubami piłkarskimi. Jest oficjalnym partnerem Atlético Madryt – jednej z najlepszych drużyn hiszpańskiej LaLiga – oraz Newcastle United, przedstawiciela angielskiej Premier League. Oba zespoły rywalizują o mistrzostwa w swoich krajach i biorą udział w rozgrywkach międzynarodowych. Tym samym marka buduje rozpoznawalność na kluczowych dla siebie rynkach. 

Na współpracy z czołowymi klubami korzystają także polscy kibice – w ramach programu lojalnościowego użytkownicy aplikacji InPost Mobile mogli zdobyć m.in. bilety na rozgrywki hiszpańskiej La Liga, w tym mecz Atlético Madryt vs. Sevilla FC na stadionie Civitas Metropolitano w Madrycie. 

Lider peletonu – strategiczne wsparcie wyścigu Tour de France  

Sportowy świat InPost nie kończy się na piłce nożnej. Logistyczny lider mocno angażuje się także w kolarstwo. Dyscyplina doskonale wpisuje się w wartości firmy: szybkość, wytrwałość i ekologiczny transport. Od ubiegłego roku InPost jest oficjalnym partnerem legendarnego wyścigu Tour de France – jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie.

Z tej okazji, specjalnie dla miłośników kolarstwa, marka zorganizowała konkurs “Tour de InPost” w aplikacji STRAVA. Wyzwanie pod hasłem “Pakuj się na rower” było skierowane zarówno do amatorów kolarstwa, jak i zawodników pro, którzy systematycznie pokonują dłuższe dystanse rowerowe. Uczestnicy zdobywali odznaki, walcząc o ponad 120 nagród, w tym rowery czy trening z jednym z najlepszych polskich kolarzy szosowych – Michałem Kwiatkowskim. 

InPost Sport Team – wsparcie najlepszych z najlepszych 

Oprócz drużyn narodowych InPost wspiera także indywidualnych sportowców – zarówno doświadczonych medalistów, jak i młode talenty. Program InPost Sport Team obejmuje zawodników różnych dyscyplin, którzy każdego dnia dążą do perfekcji. 

Z początkiem roku firma przedłużyła współpracę sponsorską z Natalią Bukowiecką, multimedalistką olimpijską i gwiazdą światowej lekkoatletyki. W skład zespołu wchodzą również Wojciech Nowicki (mistrz olimpijski w rzucie młotem), Marcin Krukowski (czołowy polski oszczepnik), oraz wschodzące gwiazdy polskiego sportu: młody oszczepnik Roch Krukowski i utalentowana judoczka Aleksandra Kowalewska. 

EWA MILUN-WALCZAK

Sportowy duch w kreatywnym marketingu 

InPost stawia na bezpośrednią komunikację, która wywołuje uśmiech i zaskakuje. W ramach sponsoringu marka często bawi się formą, tworząc np. dynamiczne hasła RTM. Niektóre z nich można było zobaczyć podczas meczów reprezentacji. Serca kibiców podbiły szczególnie, pojawiają się na bandach LED, takie kreatywne hasła, jak: „Wszędzie, gdzie Paczkomat, gramy u siebie” (podczas meczu w Szkocji), „Krystyna też zbiera InCoiny” (w trakcie meczu z Portugalią z udziałem Cristiano Ronaldo) czy „Luka też InCoinów szuka” (w nawiązaniu do Luki Modricia w meczu z Chorwacją).

W miejscowości Srokowo lokalny Paczkomat zyskał natomiast okleinę z napisem “Sroki przejmują ten Paczkomat”, który nawiązuje do klubu Newcastle United (przydomek The Magpies, czyli sroki). 

Ale to nie wszystko. InPost chętnie angażuje się w nieszablonowe kampanie, które łączą świat sportu i nowoczesnej logistyki. Jako „Oficjalny Partner Szybkości” Natalii Bukowieckiej, marka stworzyła dynamiczny materiał wideo, który podkreśla: szybkość, precyzję i dążenie do perfekcji, czyli wartości kluczowe zarówno w dostawach, jak i na bieżni.  

emisja bez ograniczeń wiekowych

To właśnie połączenie pasji i innowacji sprawia, że sponsoring sportowy InPost jest tak wyjątkowy. Od piłkarskich emocji, przez lekkoatletyczne sukcesy, po kolarskie wyścigi i zaangażowanie społeczne – marka łączy kibiców, sportowców i biznes w jedną, dynamiczną drużynę.

Wideo
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu