Sponsoring sportowy łączy świat biznesu z inspirującym środowiskiem sportowym. To szansa na budowanie autentycznych relacji, wchodzenie w dialog z kibicami, promocję postaw społecznych oraz realne wspieranie karier utalentowanych zawodników.
Jednym z kluczowych, biznesowych graczy, którzy wyróżniają się w dziedzinie sponsoringu sportowego, jest Grupa InPost. Za innowacyjne podejście marka zdobyła 3 finałowe nominacje do Nagród Sport Biznes Polska za 2024 rok oraz została doceniona na arenie międzynarodowej w takich prestiżowych konkursach branżowych, jak International Sport Convention Awards (kategoria Innovation Award) czy European Sponsorship Association (kategoria Sport Sponsorship).
Co sprawia, że strategia sponsoringowa marki jest tak skuteczna?
Krótka piłka – czyli współpraca z PZPN
Piłka nożna to w Polsce więcej niż sport – to narodowa pasja. Jako Sponsor Strategiczny Reprezentacji Polski, InPost wspiera nie tylko kadrę mężczyzn i kobiet, ale także drużyny młodzieżowe i U-21. Firma angażuje się w akcje organizowane przez PZPN, dzieląc się wiedzą o innowacjach w sponsoringu sportowym i zapewniając kibicom wyjątkowe doświadczenia.
Dzięki aktywacjom w aplikacji InPost Mobile fani futbolu mogą zdobywać ekskluzywne bilety na mecze reprezentacji – zarówno domowe, jak i wyjazdowe, np. z Portugalią na słynnym Estádio do Dragão. Regularnie udostępniane są także kody na przedsprzedaż biletów, umożliwiające zakup wejściówek na stronie PZPN przed oficjalnym startem sprzedaży.
Mocny akcent na kobiecy futbol
Choć w Polsce większą popularnością cieszy się piłka nożna mężczyzn, zainteresowanie żeńskim futbolem rośnie – a InPost aktywnie wspiera ten trend. Marka angażuje się w promocję meczów kobiecej reprezentacji, zwiększając frekwencję na trybunach i budując świadomość tej dyscypliny.
W zeszłym roku wśród nagród w aplikacji InPost Mobile pojawiły się bilety na finał baraży o awans na Mistrzostwa Europy 2025, w którym Polki pokonały Austriaczki. Firma stworzyła także inspirujący film, w którym Reprezentantki Polski zwracają się do młodych zawodniczek marzących o karierze piłkarskiej: „Dziewczyny, nie rezygnujcie z piłkarskich marzeń, bo wszystko jest możliwe!”.
Dziecięce marzenia
Piłka nożna to także marzenia najmłodszych kibiców. Dzięki współpracy InPost i PZPN, podczas meczów z Portugalią i Chorwacją dzieci przebywające w szpitalach mogły – za pośrednictwem robota AWABOT – zajrzeć za kulisy wielkiego futbolu i zobaczyć z bliska takie gwiazdy, jak Cristiano Ronaldo czy Robert Lewandowski.

Dodatkowo marka regularnie zaprasza najmłodszych do udziału w dziecięcej eskorcie i wprowadzania piłkarzy na murawę. To chwile, które zostają w pamięci na całe życie.

Międzynarodowy sponsoring najlepszych drużyn piłkarskich
Grupa InPost, choć zaczynała w Polsce, dziś dynamicznie rozwija się na arenie międzynarodowej. Już teraz działa na 8 rynkach w Europie – m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii czy Holandii – i nie zwalnia tempa. Aby skutecznie docierać do lokalnych społeczności, firma stawia na sponsoring sportowy.
W ramach strategii ekspansji InPost nawiązał współpracę z czołowymi europejskimi klubami piłkarskimi. Jest oficjalnym partnerem Atlético Madryt – jednej z najlepszych drużyn hiszpańskiej LaLiga – oraz Newcastle United, przedstawiciela angielskiej Premier League. Oba zespoły rywalizują o mistrzostwa w swoich krajach i biorą udział w rozgrywkach międzynarodowych. Tym samym marka buduje rozpoznawalność na kluczowych dla siebie rynkach.
Na współpracy z czołowymi klubami korzystają także polscy kibice – w ramach programu lojalnościowego użytkownicy aplikacji InPost Mobile mogli zdobyć m.in. bilety na rozgrywki hiszpańskiej La Liga, w tym mecz Atlético Madryt vs. Sevilla FC na stadionie Civitas Metropolitano w Madrycie.
Lider peletonu – strategiczne wsparcie wyścigu Tour de France
Sportowy świat InPost nie kończy się na piłce nożnej. Logistyczny lider mocno angażuje się także w kolarstwo. Dyscyplina doskonale wpisuje się w wartości firmy: szybkość, wytrwałość i ekologiczny transport. Od ubiegłego roku InPost jest oficjalnym partnerem legendarnego wyścigu Tour de France – jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie.
Z tej okazji, specjalnie dla miłośników kolarstwa, marka zorganizowała konkurs “Tour de InPost” w aplikacji STRAVA. Wyzwanie pod hasłem “Pakuj się na rower” było skierowane zarówno do amatorów kolarstwa, jak i zawodników pro, którzy systematycznie pokonują dłuższe dystanse rowerowe. Uczestnicy zdobywali odznaki, walcząc o ponad 120 nagród, w tym rowery czy trening z jednym z najlepszych polskich kolarzy szosowych – Michałem Kwiatkowskim.

InPost Sport Team – wsparcie najlepszych z najlepszych
Oprócz drużyn narodowych InPost wspiera także indywidualnych sportowców – zarówno doświadczonych medalistów, jak i młode talenty. Program InPost Sport Team obejmuje zawodników różnych dyscyplin, którzy każdego dnia dążą do perfekcji.
Z początkiem roku firma przedłużyła współpracę sponsorską z Natalią Bukowiecką, multimedalistką olimpijską i gwiazdą światowej lekkoatletyki. W skład zespołu wchodzą również Wojciech Nowicki (mistrz olimpijski w rzucie młotem), Marcin Krukowski (czołowy polski oszczepnik), oraz wschodzące gwiazdy polskiego sportu: młody oszczepnik Roch Krukowski i utalentowana judoczka Aleksandra Kowalewska.

Sportowy duch w kreatywnym marketingu
InPost stawia na bezpośrednią komunikację, która wywołuje uśmiech i zaskakuje. W ramach sponsoringu marka często bawi się formą, tworząc np. dynamiczne hasła RTM. Niektóre z nich można było zobaczyć podczas meczów reprezentacji. Serca kibiców podbiły szczególnie, pojawiają się na bandach LED, takie kreatywne hasła, jak: „Wszędzie, gdzie Paczkomat, gramy u siebie” (podczas meczu w Szkocji), „Krystyna też zbiera InCoiny” (w trakcie meczu z Portugalią z udziałem Cristiano Ronaldo) czy „Luka też InCoinów szuka” (w nawiązaniu do Luki Modricia w meczu z Chorwacją).
W miejscowości Srokowo lokalny Paczkomat zyskał natomiast okleinę z napisem “Sroki przejmują ten Paczkomat”, który nawiązuje do klubu Newcastle United (przydomek The Magpies, czyli sroki).

Ale to nie wszystko. InPost chętnie angażuje się w nieszablonowe kampanie, które łączą świat sportu i nowoczesnej logistyki. Jako „Oficjalny Partner Szybkości” Natalii Bukowieckiej, marka stworzyła dynamiczny materiał wideo, który podkreśla: szybkość, precyzję i dążenie do perfekcji, czyli wartości kluczowe zarówno w dostawach, jak i na bieżni.

To właśnie połączenie pasji i innowacji sprawia, że sponsoring sportowy InPost jest tak wyjątkowy. Od piłkarskich emocji, przez lekkoatletyczne sukcesy, po kolarskie wyścigi i zaangażowanie społeczne – marka łączy kibiców, sportowców i biznes w jedną, dynamiczną drużynę.