Rekordowa umowa sponsoringowa PZPN. Betclic Sponsorem Tytularnym trzech lig

Justyna Madan
Opracowanie:
Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu
Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu Materiały prasowe
Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic podpisały największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez piłkarską centralę. Od 1 lipca 2024 roku, przez najbliższe cztery lata, rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi.

Spis treści

Podpisano historyczną umowę

Rozpoczęcie współpracy z Betclic jest kamieniem milowym w rozwoju polskiego futbolu. Pod względem wartości finansowej to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej podpisana przez Polski Związek Piłki Nożnej.

Beneficjentami wsparcia Betclic w każdym sezonie będzie aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych. Po raz pierwszy sponsoringiem tytularnym objęte zostają rozgrywki 3. ligi. Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu.

– Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym Sponsorem Tytularnym rozgrywek. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym Partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pierwszej Ligi Piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.

Jak dodał Płoskonka, Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. - Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę – dodał.

PZPN nie zwalnia, szuka sponsorów

Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. – Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny – wyjaśnił Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

- Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach - broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców – dodał Wachowski.

Nadchodząca współpraca to perspektywa dalszego rozwoju dla samych rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno w przestrzeni online, jak i offline.

Jak podkreślił Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej teraz przed nimi nowe wyzwania, na które „pierwszoligowe środowisko jest gotowe”. - Cieszymy się, że pierwszoligowy produkt, który budowany jest konsekwentnie od wielu lat, zyskał zainteresowanie w oczach międzynarodowej firmy o tak uznanej marce – powiedział.

Nowy sponsor oznacza zmianę wizerunku

Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport.

W centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp Sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w jego aplikacji.

– To szczególnie godny zaakcentowania element naszej współpracy, ale nie ostatni, o którym warto wspomnieć – dodał Bartłomiej Płoskonka. – Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki.

W programie nie obowiązują limity maksymalnego wsparcia. Jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. To dodatkowa gałąź finansowania połączona z aktywizacją fanów. Co więcej, Betclic otwiera program również dla każdego zainteresowanego klubu uczestniczącego w rozgrywkach 4. ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu