Karta podarunkowa – na co zwrócić uwagę przy zakupie uniwersalnego prezentu?

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Karty podarunkowe to coraz popularniejszy podarunek, także pod choinkę
Karty podarunkowe to coraz popularniejszy podarunek, także pod choinkę SłAwomir Kowalski / Polska Press
Okres przedświąteczny to czas, kiedy intensywnie myślimy m.in. o zakupie prezentów dla naszych najbliższych. Chcąc mieć pewność, że upominek będzie „trafiony”, coraz częściej decydujemy się na zostawienie pod choiną karty podarunkowej. Aby jednak prezent tego typu był udany, trzeba pamiętać o kilku zasadach.

Spis treści

Czy karta podarunkowa to zawsze brak pomysłu na prezent?

Utarło się przekonanie, że karty podarunkowe kupują osoby, które nie wiedzą dokładnie, czego oczekuje od nich potencjalna osoba obdarowana. Jednak motywacje zakupu tego typu prezentów są bardzo różne. Vouchery zwykle związane są z konkretnym rodzajem zakupów, więc musimy znać preferencje danej osoby, a jednocześnie pozostawiamy jej wolny wybór co do dokładnego zakupu w danej kategorii i przedziale cenowym. Zakup karty prezentowej to także oszczędność czasu, gdyż zwalnia nas ona z konieczności szukania konkretnego produktu.

Jakie karty prezentowe mamy do wyboru?

Obecnie na rynku mamy całą gamę kart podarunkowych, gdyż oferują je niemal wszystkie rodzaje sklepów.

Do tych najbardziej popularnych należą, karty na zakupy do:

  • sklepów odzieżowych,
  • drogerii, perfumerii,
  • sklepów z elektroniką i sprzętem AGD,
  • księgarni,
  • restauracji,
  • salonów kosmetycznych, fryzjerskich, czy spa,
  • sklepów z zabawkami lub słodyczami,
  • kina lub teatru,
  • na zakupy internetowe,
  • do zrealizowania na terenie całej galerii handlowej.

Na co zwrócić uwagę kupując kartę podarunkową?

Nim zdecydujemy się na zakup konkretnej karty podarunkowej, warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami, które są na niej zawarte, jak np.:

  • informacja, jakie zakupy umożliwia voucher,
  • termin ważności karty,
  • czy daje ona możliwość zakupów tylko u jednego sprzedawcy, czy u kilku,
  • czy karta jednorazowego użytku, czy można skorzystać z niej kilka razy,
  • czy kartę trzeba zarejestrować ją przed zakupami,
  • czy z vouchera można skorzystać stacjonarnie, czy internetowo.

Karty podarunkowe coraz popularniejsze. Wartość rynku stale rośnie

Z raportu „Poland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence and Future Growth Dynamics” (Databook) wynika, że polski rynek kart podarunkowych wart był w 2021 r. blisko 1,5 mld dolarów, a w perspektywie 2026 r. ma urosnąć do ok. 2,26 mld dolarów.

Eksperci wskazują, że do czynników wpływających na wzrosty runku voucherowego należy rozwój e-commerce oraz zwiększająca się aktywność pracodawców wykorzystujących karty podarunkowe do dodatkowego motywowania pracowników. Karty prezentowe są ponadto coraz chętniej wykorzystywane przez instytucje publiczne oraz branżę turystyczną i hotelarską.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu