Kontrowersyjna wódka zniknie z polskich sklepów

Maciej Badowski
Opracowanie:
Spółka OLV, producent tzw. saszetek z napojami alkoholowymi poinformowała, że wycofuje całą partię produktów z rynku i wstrzymuje ich produkcję.
Spółka OLV, producent tzw. saszetek z napojami alkoholowymi poinformowała, że wycofuje całą partię produktów z rynku i wstrzymuje ich produkcję. zrzut ekranu/ https://voodoomonkey.eu/ kwangmoo/ 123RF
Producent saszetek z alkoholem pod marką Voodoo Monkey, spółka OLV, podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji i wycofaniu „alko-tubek” z rynku. Decyzja ma być odpowiedzią na negatywne reakcje społeczne i obawy dotyczące bezpieczeństwa. „Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia” – napisała spółka. „Wspomniane produkty to limitowana partia pilotażowa, która znalazła się jedynie w wybranych sieciach” – przekazała nam firma.

Kontrowersje wokół saszetek z alkoholem

Produkt Voodoo Monkey, oferowany w miękkich opakowaniach przypominających musy owocowe, wzbudził szerokie kontrowersje ze względu na swoje podobieństwo do produktów skierowanych do dzieci. Krytycy argumentowali, że taka forma prezentacji alkoholu może prowadzić do niebezpiecznych pomyłek. W odpowiedzi na rosnącą falę krytyki, spółka OLV zdecydowała się na radykalne kroki.

Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację – napisała spółka w oświadczeniu.

Decyzja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród krytyków i obserwatorów rynku, podkreślając odpowiedzialność producenta za wprowadzane na rynek produkty.

Reakcja władz

Sprawa saszetek z alkoholem szybko zwróciła uwagę władz. Premier Donald Tusk wyraził zaniepokojenie sytuacją i zapowiedział poszukiwanie skutecznych metod, które umożliwią zablokowanie procederu związanego z tego rodzaju produktami. Dodatkowo, główny inspektor sanitarny dr Paweł Grzesiowski ogłosił, że inspektorzy przeprowadzą kontrole w zakładach produkujących saszetki z alkoholem oraz w sklepach je oferujących. Kontrole te mają na celu zminimalizowanie ryzyka pomyłek, które mogą stanowić zagrożenie, szczególnie dla dzieci.

Ministerstwo rolnictwa również włączyło się w działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa konsumentów. Zapowiedziano, że Inspekcja Handlowa Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) rozpocznie kontrole pod kątem oznakowania produktu i zgodności opisu z zawartością. Te działania mają na celu nie tylko zwalczanie obecnych problemów, ale również zapobieganie podobnym sytuacjom w przyszłości.

Limitowana partia pilotażowa. Firma tłumaczy

Przed ogłoszeniem decyzji o wycofaniu całej partii produktów z rynku i wstrzymaniu produkcji firma poinformowała portal strefabiznesu.pl, że „produkty Voodoo Monkey przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych i świadomych konsumentów, a także spełniają odpowiednie normy i wymogi związane z dystrybucją napojów alkoholowych, włącznie z wymaganiami dotyczącymi opakowań i ich wyraźnego oznakowania”.

Opakowania mają wyraźne i duże oznakowania, na froncie widnieje wyraźna informacja o zawartości procentowej alkoholu w produkcie. Różnią się kolorystyką i wzornictwem, mają znaki akcyzy, sprzedawane są ze specjalnie i wyraźnie oznakowanych stoisk, spełniają wszystkie inne wymogi ustawy – czytamy w przesłanej nam odpowiedzi.

Jak podkreślono na koniec, „wspomniane produkty to limitowana partia pilotażowa, która znalazła się jedynie w wybranych sieciach”. – Sprzedaż produktów alkoholowych jest ściśle regulowana. Od początku rozmów z naszymi parterami handlowymi podkreślaliśmy i kładliśmy nacisk na odpowiednią ekspozycję produktów oraz kontrolę wieku osób dokonujących zakupu – wskazano.

Jak przekazał portalowi strefabiznesu.pl Marek Szach, dyrektor kategorii w sieci Biedronka, dyskont nie sprzedaje „produktów alkoholowych w saszetkach oraz nie planujemy wprowadzenia alkoholu w takich opakowaniach”. – Informujemy, że sieć Kaufland nie posiada w swojej ofercie produktów marki Voodoo Monkey – przekazało nam biuro prasowe sieci.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu