Rodzina Tomalów będzie teraz zarządzać dwiema markami - Avans i Media Expert, to jest ponad 200 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi. Dzięki wzrostowi organicznemu i kolejnym akwizycjom zamierzają zostać liderem rynku w ciągu trzech lat.
Zgoda wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów była warunkiem akwizycji sieci AVANS przez OpenMedia Sp. z o.o. Teraz najważniejszy dla spółki po pełnym przejęciu jest dynamiczny rozwój sieci sprzedaży, czego dowodem jest fakt, że jeszcze w tym roku pod marką AVANS otwartych zostanie kilkanaście nowych elektromarketów.
Plany biznesowe zakładają, iż na koniec roku 2013, łączny obrót elektromarketów skupionych w rękach braci Tomalów znacząco przekroczy 2,4 mld zł.
- Widzimy olbrzymi potencjał rozwojowy marki AVANS i zakładamy dynamiczny przyrost liczby placówek na terenie całego kraju. Stawiamy na obiekty wolnostojące, retail parki i galerie handlowe. Nie może tu być mowy o przypadkowości. Będą to najlepsze lokalizacje w danym mieście. W latach świetności sieć AVANS liczyła kilkaset sklepów w całej Polsce. Naszym głównym celem jest odbudowanie tej silnej pozycji, a punktem wyjścia będzie objęta przez nas sieć ponad trzystu sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych – mówi Arkadiusz Tomala, prezes zarządu OpenMedia.
- W branży Multimedia, RTV i AGD zmiany zachodzą w bardzo szybkim tempie zarówno w zakresie kanałów sprzedaży, jak i preferencji konsumenckich. Rozwój nowych technologii sprawia, że nasz potencjalny klient wymienia swój sprzęt coraz częściej. Planujemy sprostać tego typu wyzwaniom i dlatego też jednym z kluczowych kanałów, który zamierzamy intensywnie rozwijać, będzie sprzedaż internetowa. Jesteśmy przekonani, że to dla nas duża szansa na wzrost - podsumowuje Arkadiusz Tomala.
Przejęcie sieci AVANS jest jedną z największych transakcji na rynku sieci elektromarketów w ostatnich latach w Polsce.
Open Media jest powiązana ze spółką Domex, która działa na rynku detalicznej sprzedaży sprzętu elektronicznego i komputerowego. Jest ona m.in. właścicielem sklepów internetowych, a także zarządza ponad 70 sklepami sieci Mediaexpert. Grupa Domex zatrudnia około 1400 osób.
