Lider rozwiązań e-commerce w Polsce zanotował solidny wzrost sprzedaży

Marek Knitter
Spółka Shoper dostarczająca niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego odnotowuje solidne wyniki
Spółka Shoper dostarczająca niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego odnotowuje solidne wyniki pitinan/123rf.com
Spółka Shoper zanotowała w III kwartale tego roku przychody na poziomie 47,4 mln zł, co oznacza wzrost o 27 procent względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Również klienci spółki odnotowali znaczące sukcesy sprzedażowe.

Jak podał Shoper w komunikacie jego skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 15,5  mln zł w III kwartale, rosnąc o 28 proc. rok do roku, przy wysokiej rentowności na poziomie 32,8 proc.

Spółka Shoper rośnie wraz ze swoimi klientami

Klienci Shopera również odnotowali znaczące sukcesy sprzedażowe. GMV Sklepy w trzecim kwartale wyniosło 2,6 mld zł (osiągając 30 proc. wzrost rok do roku), podczas gdy GMV Omnichannel osiągnęło poziom 3,6 mld zł, co oznacza wzrost o 61 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

– Cieszy nas fakt, że GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji zrealizowanych w ekosystemie Shoper, z uwzględnieniem dodatkowych kanałów sprzedaży, przekroczyła 10,2 miliarda złotych w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku. Sukcesy naszych klientów bezpośrednio przekładają się na wyniki całej Grupy, co widać w systematycznym wzroście przychodów i rentowności. To potwierdza, że nasza strategia wspierania przedsiębiorców kompleksowymi rozwiązaniami przynosi wymierne efekty – powiedział Piotr Biczysko, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse.

Narastająco, po 9 miesiącach 2024 roku, przychody Shopera wyniosły 137,7 mln zł (+26 proc. rok do roku), przy skorygowanej EBITDA na poziomie 46,2 mln zł (+30 proc. rdr) i rentowności 33,6 proc. GMV Sklepy osiągnęło w tym czasie wartość 8,7 mld zł (+31 proc. rdr), a GMV Omnichannel wzrosło o rekordowe 56 proc. rok do roku, do poziomu 10,2  mld zł.

Ekosystem Shoper w fazie dynamicznego rozwoju

W III kwartale spółka kontynuowała prace nad rozwojem technologii Storefront, wzbogacając ofertę o dziesiątki nowych aplikacji dostosowanych do tej technologii.

– Stale rozwijamy nasz ekosystem, aby oferować firmom pełne wsparcie w sprzedaży we wszystkich kanałach, zarządzaniu płatnościami, logistyką i reklamą – powiedział wiceprezes Paweł Rybak w komunikacie.

Portfolio usług płatniczych Shopera powiększyło się o InPost Pay, Alior Raty oraz ING Księgowość. Znaczącym sukcesem okazało się również podpisanie umowy z Alsendo, która zakłada sprzedaż usług Shopera przez tę spółkę.

Spółka zapowiedziała także, że w zakresie logistyki ma już partnerstwo z amerykańską firmą UPS dla przesyłek międzynarodowych, a wkrótce w ofercie mają się pojawić również przesyłki zagraniczne od InPostu.

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Od lipca 2021 r. Shoper jest notowany na GPW, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. 

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu