Nowoczesne rozwiązanie S.FP+ zwiększy niezawodność operacyjną Airbusów A380 i A350, umożliwiając podejmowanie decyzji na podstawie analizy danych w czasie rzeczywistym. Zaawansowany system pozwoli inżynierom na bieżące monitorowanie stanu technicznego samolotów, wykrywanie ewentualnych problemów w trakcie lotu i planowanie prac serwisowych między rejsami.
Skywise Fleet Performance+ zwiększy niezawodność Airbusów A380 i A350
System automatycznie monitoruje kluczowe parametry samolotu przed startem, m.in. temperaturę panującą w kabinie czy stan urządzeń pokładowych, korzystając z zaawansowanych narzędzi analitycznych.
Platforma gromadzi także dane z pokładowego systemu monitorowania stanu technicznego ACMS (Aircraft Condition Monitoring System), co z kolei pozwala dokładnie śledzić pracę najważniejszych podzespołów, generować na bieżąco powiadomienia i rozwiązania oraz dostarczać całościowych informacji o stanie floty linii lotniczych. Ponadto wykorzystanie platformy analitycznej Core X3 usprawni zarządzanie ogromną ilością danych poprzez połączenie różnych systemów w jedno spójne źródło informacji dostępnych na bieżąco, a nowoczesny, intuicyjny interfejs ułatwi obsługę platformy poszczególnym zespołom technicznym.
Emirates Engineering od dawna wykorzystuje narzędzia analityczne i dane operacyjne, aby zwiększyć dostępność floty przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i optymalizacji siatki połączeń. Obecnie przewoźnik stosuje innowacyjne rozwiązania cyfrowe, które usprawniają obsługę techniczną, a także systemy konserwacji prognostycznej i predykcyjnej nowej generacji. Emirates pracuje także nad kontrolą samolotów z wykorzystaniem dronów oraz zastosowaniem w pracach konserwacyjnych rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej - informuje linia lotnicza w komunikacie prasowym.
Emirates mają jedno z najnowocześniejszych na świecie centrów obsługi lotniczej
Emirates Engineering to jedno z najbardziej zaawansowanych technicznie centrów obsługi technicznej samolotów, w którym konserwacji poddawana jest największa na świecie flota Boeingów 777 i Airbusów A380. Zespół odpowiada za wszelkie działania związane z utrzymaniem i serwisowaniem, kontrolą jakości, planowaniem oraz logistyką na potrzeby przewoźnika. Emirates Engineering działa na terenie kompleksu o powierzchni 400 tys. m kw. na lotnisku w Dubaju,, gdzie znajduje się 12 hangarów – największych tego typu wolnostojących obiektów na Bliskim Wschodzie.
Dodajmy, że porozumienie w sprawie zastosowania nowego systemu w samolotach podpisali Ahmed Safa, dyrektor Emirates Engineering i Laurent Negre, wiceprezes ds. obsługi klienta Airbus w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu.
