https://strefabiznesu.pl
reklama

Marszałek Dolnego Ślaska kupuje superpociągi

RED
Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego
Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego UMWD
Takich pociągów jeszcze na Dolnym Śląsku nie było! Jedenaście nowoczesnych, specjalnie przedłużonych pojazdów, o niespotykanej dotychczas długości - blisko stu metrów - już w przyszłym roku rozpocznie przewozy pasażerów w barwach Kolei Dolnośląskich. Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczy na ich zakup ponad 250 milionów złotych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Superpociągi z pewnością spełnią oczekiwania dolnośląskich pasażerów. Przede wszystkim będą to pojazdy dłuższe od tych kursujących w regionie -pięcioczłonowe, mieszczące ponad pół tysiąca podróżnych.

Każdy z nich będzie osiągał prędkość 160 km/h, maksymalnie wykorzystując zmodernizowane odcinki kolejowe. Pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe, co ułatwi korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym. Poza tym na pasażerów będą czekały wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania oraz pokładowe WiFi.

Dla bezpieczeństwa podróżnych tabor zostanie wyposażony w monitoring oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, informujące o możliwych przesiadkach do innych pociągów regionalnych i krajowych, a nawet o możliwości dojazdu z dworca w określone miejsce z wykorzystaniem komunikacji miejskiej.

- Pierwsze nowe pociągi z rozpoczętego przetargu zostaną wyprodukowane i dostarczone pod koniec 2017 roku. W sumie w ciągu dwóch lat trafi do nas jedenaście nowych składów. Na ich zakup przeznaczymy ponad 250 mln zł z czego 85 proc. wartości będzie stanowiło dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 - mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Marszałek Dolnego Ślaska kupuje superpociągi

Pojawią się na trasach w całym regionie. Nowe pociągi będą obsługiwały połączenia kolejowe regionalnego przewoźnika - Kolei Dolnośląskich. Pasażerowie pojadą nimi m.in. z Wrocławia do Międzylesia (i dalej do czeskiego Lichkova), Węglińca, Legnicy, Lubina, Głogowa, Rawicza, Jelcza-Laskowic.

Oferując rozbudowaną sieć połączeń regionalnych przewoźnik umożliwia komunikację bezpieczną, szybką, omijającą zatłoczone w godzinach szczytu drogi i ulice miast.

- Nowoczesna, punktualna kolej jest alternatywą dla komunikacji samochodowej. Doświadczenie pokazuje, że nasze połączenia cieszą się ogromnym zainteresowaniem podróżnych. W ubiegłym roku Koleje Dolnośląskie przewiozły ponad pięć milionów podróżnych. Właśnie dlatego zamawiamy nowe pociągi pięcioczłonowe, które przyjmą na pokład jeszcze więcej pasażerów - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kolej.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koleje Dolnośląskie są najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem regionalnym w Polsce. Już dziś dysponują kilkudziesięcioma nowoczesnymi składami, a do 2022 r. dolnośląski samorząd planuje zakup 28 nowych pociągów, na które przeznaczy ok. 611 mln zł.

Dodajmy, że ruch pasażerski odbywa się w regionie na ponad tysiącu kilometrów linii kolejowych. Tak rozbudowana liczba połączeń czyni Dolny Śląsk jednym z regionów o najgęstszej sieci kolejowej w kraju.

Inwestujemy nie tylko w pociągi Już w marcu 2017 r. w Legnicy gotowa będzie nowa hala serwisowa przeznaczona do przeglądów technicznych pociągów Kolei Dolnośląskich.

- Inwestycja pokazuje, że ważne są nie tylko zakupy komfortowych i szybkich pociągów, ale istotna jest również ich bieżąca obsługa, aby były zawsze bezpieczne i gotowe do jazdy - mówi Cezary Przybylski, marszałek Dolnego Śląska. - Dzięki własnej hali większość prac serwisowych będziemy mogli wykonać samodzielnie, co znacząco obniży koszty - dodaje marszałek.

Ta inwestycja będzie kosztować ok. 12 mln zł i zostanie sfinansowana w pełni z własnych środków samorządowej spółki Koleje Dolnośląskie.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
baca63
Jak do tej pory pociągi zakupione przez marszałka to PESA Bydgoszcz i NEWAG Nowy Sącz.
M
Max
Więc nawet marszałek nie wie od kogo kupi te pociągi. A kupi . chcąc niechcąć od tego kto złoży najlepszą ofertę.
J
JTG
Kiedy ruszą takie linie kolejowe Kłodzko Lądek Zdrój - Stronie Śiąskie (tory jezcze są PKP planuje ich likwidację)
Wrocław - Sobótka , Kłodzko- Tłumaczów - Broumov (Czechy) most do naprawy i ok. 1000 metrów torów do odtworzenia na granicy
J
JANULKA
NO WŁAŚNIE NIC MARSZAŁEK NIE MÓWI KTO BĘDZIE PRODUCENTEM !!!!!!!!!!!!MY POPIERAMY POLSKI PRZEMYSŁ !!!!!!!!!!!!!
c
czytelnik
Teraz zaczęli promować się pociągami bo Wschodnia Obwodnica tylko na papierze, to takie ble ble ble
P
Pele
Czy te pociągi bedą made in Poland? Czy znów na tory trafi pandolino, zarobią inne kraje, a my będziemy słyszeć w wiadomościach że jednak nie są wolniejsze ze względu na tory, droższe ze względu na dostosowania do PL warunków i podczas awarii czekamy miesiącami na serwis?
Czy ktoś wie jakiej produkcji te pociągi?
w
wreszcie
Brawo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu