Mastercard wprowadza płatności autoryzowane z pomocą selfie lub odcisku palca

Maciej Badowski AIP
Mastercard poinformował o wprowadzeniu w Europie Identity Check Mobile, nowej aplikacji płatniczej, która wykorzystuje technologie biometryczne, takie jak rozpoznawanie odcisku palca czy twarzy, do weryfikacji tożsamości użytkownika, co ułatwia zakupy online. Technologia ta została właśnie udostępniona na 12 rynkach w Europie: w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Przeszła ona już udane testy w Holandii, USA i Kanadzie, a w 2017 r. będzie wprowadzana etapami na całym świecie.

Powszechnie stosowane metody weryfikacji tożsamości przekierowują kupujących online ze strony internetowej sprzedawcy albo z aplikacji mobilnej na inną stronę, na której wymaga się pamiętania i wprowadzenia hasła. Proces ten bywa czasochłonny i może skutkować rezygnacją klienta z dokonania zakupu lub odrzuceniem transakcji w przypadku podania nieprawidłowego hasła.

Aplikacja Identity Check Mobile firmy Mastercard eliminuje konieczność zapamiętywania haseł, co znacznie przyspiesza proces płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa. Zamiast wpisywania hasła posiadacz karty potwierdza swoją tożsamość za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub technologii rozpoznawania twarzy przez zrobienie sobie zdjęcia typu selfie.

- Nieustannie usprawniamy proces dokonywania płatności online, tak żeby był on możliwie bezproblemowy, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa — powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. ryzyka korporacyjnego i bezpieczeństwa. - To ważny krok w rozwoju technologii płatniczych. Rozwiązania takie jak karty zbliżeniowe, płatności mobilne i wearables zrewolucjonizowały zakupy w sklepach fizycznych. Obecnie wprowadzamy aplikację Identity Check Mobile do płacenia za zakupy online w Europie, a wkrótce również na całym świecie- dodaje.

Nowa aplikacja Mastercard stanowi odpowiedź na badania opinii europejskich konsumentów, z których wynika, że wolą oni płatności biometryczne niż obecne rozwiązania wykorzystujące hasła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu