Millenialsi napędzą rynek dóbr luksusowych

Jacek Poświata
Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby.
Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby. Karolina Misztal
Wzrost rynku dóbr luksusowych o 2-4 procent w 2017 r. dzięki poprawie spożycia w Chinach, turystyce i rosnącemu zaufaniu konsumentów w Europie. W dalszej perspektywie kluczowe znaczenie będzie miało dostosowanie strategii do wartości i oczekiwań pokolenia „millenialsów”.

Wszystko wskazuje na to, że w 2017 r. rynek dóbr luksusowych powróci do wzrostu. Mocne odbicie w Chinach, zawdzięczane aktywności zakupowej w kraju i za granicą oraz rosnące zaufanie klientów w Europie przyczyni się do wzrostu światowego rynku osobistych dóbr luksusowych o 2-4 procent, do poziomu 254-259 mld euro. Nadal rośnie różnica między zwycięzcami a przegranymi, dlatego marki powinny przemyśleć swoje strategie i dostosować się do sposobu myślenia charakterystycznego dla pokolenia „millenialsów”. Ten czynnik odegra kluczową rolę, napędzając sprzedaż do 290 mld EUR do roku 2020.

- Po trudnym 2016 roku, pierwszy kwartał 2017 przyniósł branży dóbr luksusowych nieco wytchnienia - mówi Jacek Poświata z Bain & Company. - Czynniki takie jak powrót chińskiej konsumpcji do kraju oraz pozytywne perspektywy w Europie, zarówno dla mieszkańców jak i turystów, będą przez resztę roku napędzać ogólny wzrost rynku.

Dynamika rynku luksusowego w regionach

W Stanach Zjednoczonych rynek dóbr luksusowych jest nadal słaby. Na skutek silnego dolara, trwającej niepewności politycznej i problemów domów towarowych perspektywy na 2017 r. są niejednoznaczne. Sytuację w Ameryce Łacińskiej poprawia spożycie lokalne, podczas gdy Kanada utrzymuje dynamikę, ale przygotowuje się na spowolnienie. Oczekuje się, że wzrost w całym regionie wyniesie od -2 do 0 procent. W Europie trwa odrabianie strat po zmniejszeniu ruchu turystycznego w 2016 r., a kontynent odzyskuje zaufanie wśród lokalnych konsumentów. Jaśniejsze punkty na mapie to Hiszpania, postrzegana jako bezpieczny cel podróży oraz Wielka Brytania, z funtem znacznie słabszym niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Bain & Company przewiduje, że wzrost w Europie wyniesie 7-9 procent. W Chinach kontynentalnych również mamy do czynienia z odbiciem, ponieważ lokalni konsumenci zdecydowanie wolą kupować dobra luksusowe w kraju. Można oczekiwać, że doprowadzi to do wzrostu o 6-8 procent. Chińscy turyści nadal będą jednak odpowiadać za sporą część zakupów luksusowych za granicą. Powolny i dojrzały rynek japoński nadal jest bezpieczny dla marek luksusowych. Konsumpcja lokalna wspiera rynek, na którym zmniejszył się ruch turystyczny, na skutek czego wzrost w tym roku będzie niski. W pozostałych częściach Azji otoczenie jest nadal trudne. Bain & Company uważa, że w tym regionie rynek skurczy się o -2 do -4 procent. Sytuacja w Hongkongu, Makau i Singapurze poprawia się, ale za to Tajwan i Azja Południowo-Wschodnia zmagają się ze zmniejszeniem ruchu turystycznego, szczególnie z Chin i Korei Południowej, na co wpłynęły wewnętrzne niepokoje polityczne. W pozostałych częściach świata spodziewamy się płaskiego lub tylko nieznacznie dodatniego wzrostu, na poziomie 2 procent, a na Bliskim Wschodzie (poza Dubajem) dalszego zastoju.

Na co zwrócić uwagę w 2017 r.

Sytuacja w Stanach Zjednoczonych. USA, które nadal pozostają największym rynkiem osobistych towarów luksusowych, stoją przed połączeniem różnych czynników, które hamują wzrost. Spowolnienie w turystyce, nadal nerwowa atmosfera polityczna i niełatwe perspektywy dla domów towarowych tworzą bardzo trudne otoczenie dla marek luksusowych, które w tej sytuacji wymagają znakomitej strategii i jej nienagannej realizacji, z naciskiem na rozwijanie lojalności i dbanie o zadowolenie klientów.

Perspektywy dla Chin. Niższe różnice cenowe w Chinach zachęcają rynek lokalny do rozkwitu, podczas gdy Europa korzysta ze swojej pozycji atrakcyjnego celu podróży dla chińskich turystów.

Sprzedaż cyfrowa i off-price. Dynamika transformacji cyfrowej w dalszym ciągu przekształca branżę dóbr luksusowych. Bain & Company spodziewa się, że internet stanie się głównym kanałem sprzedaży, o najwyższym wzroście w najbliższych latach, a na drugim miejscu uplasują się sklepy typu off-price. Prawdziwym placem zabaw dla marek luksusowych będą fizyczne sklepy monobrandowe, chociaż ich zasięg oddziaływania może już zbliżać się do granicy możliwości.

Wielcy zwycięzcy i wielcy przegrani. Trend polaryzacji rynku, który w badaniach Bain & Company jawi się jako element nowej normalności, jest bardzo widoczny w pierwszych miesiącach 2017 r., a różnica między zwycięzcami a przegranymi nadal rośnie.

Milenijny stan umysłu. Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby. Kluczowe znaczenie będzie miało młodsze pokolenie konsumentów, ponieważ do 2025 roku millennialsi i „Pokolenie Z” będą stanowić 45 procent światowego rynku towarów luksusowych. Warto jednak zauważyć, że analizując zachowania konsumenckie należałoby raczej mówić o „milenijnym stanie umysłu”, który coraz głębiej przenika wszystkie pokolenia bez różnicy, a tym samym jest zjawiskiem bardziej psychologicznym, niż czysto demograficznym.

W perspektywie roku 2020 Bain & Company przewiduje łagodny wzrost na poziomie 3-4 procent rocznie, przy zwiększeniu rozmiarów rynku do 280-290 mld euro. - Marki powinny wręcz obsesyjnie dbać o klienta i przestawić się na sposób myślenia millenialsów - zachęca Poświata z Bain & Company. - Kupowanie towarów luksusowych nie ogranicza się już do wejścia do sklepu. Dziś zanim konsument dotrze do punktu sprzedaży, doświadcza kontaktu z marką w wielu różnych punktach.

OBEJRZYJ WIDEO:
Co drugi Polak planuje w tym roku wyjechać na wakacje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Thomas
dobra uwaga. Kto jej pozwolił wyjść na ulicę z takim wyglądem. Przecież mogła ubrać jak sądzę suknie od dowolnego projektanta, uczesać włosy zamiast je tapirować jak w latach 80 nastolatki robiły. Uczesać w jakiś dostojny kok czy warkocz, ładnie ufarbować na jakiś elegancki zbliżony do naturalnego kolor. Dyskretny make-up i paznokcie zamiast odpustowe kwiatki brokatowe. Wyglądała by z klasą, wytwornie i elegancko. A tak wygląda wulgarnie, kiczowato i groteskowo. Mam wrażenie że czesała sie sama a sukienkę kupiła w butiku w sieciówce.
S
Sierra
WARY WYWALIŁO OD BOTOXU JAK 18-tce DO ROBIENIA LODA..!!!!!! A MINI PO TO, ABY ŁATWIEJ WYMIENIĆ PODPASKĘ "STENA LEDY" OD NIETRZYMANIA MOCZU...!!!!! ALE MI DIWA, JAK HENIA PO 2-PIWACH...!!!!
T
Tamara
Wygląda jak żaba szerokoustna a nie jak wiewiórka. Nogi jeszcze piękne ale dłonie zdradzają wszystko. Tylko niech się nie pokazuje u nas wieczorem, bo można zawału dostać widząc taką buzię. Ale ogólnie biorąc tak trzymać.
M
Mechelle
człowiek stary powinien wyglądać wytwornie, elegancko i dostojnie. A nie kiczowato,groteskowo i wulgarnie. Przynajmniej tak mi się wydaje. Tym czasem pani Stallone wygląda jakby z cyrku wyszła. Jej kondycji biologicznej i wyglądu nie komentuję. Jakby zatrudniła stylistę na co ją z pewnością stać- mogła by wyglądać extra.
T
Tyrin
Gdyby byla POLSKĄ emerytką , zapach naftaliny z pewnością snuł by się za nią. Dla mnie osobiście to żenada.Kobieta w tym wieku powinna mieć trochę więcej godności, a nie robić z siebie błazna. Ja bym z taką babcią nie wyszła na spacer.
T
Tiffany
Basia, chciałabyś tak wyglądać? nie zazdrość nie ma czego.
M
Magan
CHYBA ZWYMIOTUJĘ NA PODŁOGĘ...!!!!
M
Michael
Do ~Gość Daj spokój z tą "godnością". Człowiek żyje godnie tak długo, jak długo sam o sobie decyduje. Nie to ładne, co ładne, tylko to, co się komu podoba. Super, ze nie udaje księżnej w ciuchach, na które dworska etykieta pozwala, tylko cieszy się pełnią życia po swojemu.
M
Melody
To nie jest Jackie Stallone, taki drobny szczegół.:)agi
A
Angela
mnie ta Pani nie imponuje. Starzejmy się z godnością. Bez makijażu, operacji itd lepiej prezentowałaby się. Godność i szacunek dla swego wieku jest najwazniejsza. Małpę tez ubierzesz i będzie wyglądała "fajnie".
O
Orlin
Wygląda egzotycznie.Masakra!
L
Linda
mimo to i tak mogłaby grać w horrorach bez charakteryzacji
M
Mark
Wyglądałaby świetnie na 92 lata, gdyby to faktycznie była mamuśka Stallone. A to jest inna pani - Ivonne Weldon!!!!
K
Keith
nie chciałbym być obok, jak szwy puszczą !
B
Bridget
Z twarzy troche jak Natalia S.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu