Millenialsi napędzą rynek dóbr luksusowych

Jacek Poświata
Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby.
Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby. Karolina Misztal
Udostępnij:
Wzrost rynku dóbr luksusowych o 2-4 procent w 2017 r. dzięki poprawie spożycia w Chinach, turystyce i rosnącemu zaufaniu konsumentów w Europie. W dalszej perspektywie kluczowe znaczenie będzie miało dostosowanie strategii do wartości i oczekiwań pokolenia „millenialsów”.

Wszystko wskazuje na to, że w 2017 r. rynek dóbr luksusowych powróci do wzrostu. Mocne odbicie w Chinach, zawdzięczane aktywności zakupowej w kraju i za granicą oraz rosnące zaufanie klientów w Europie przyczyni się do wzrostu światowego rynku osobistych dóbr luksusowych o 2-4 procent, do poziomu 254-259 mld euro. Nadal rośnie różnica między zwycięzcami a przegranymi, dlatego marki powinny przemyśleć swoje strategie i dostosować się do sposobu myślenia charakterystycznego dla pokolenia „millenialsów”. Ten czynnik odegra kluczową rolę, napędzając sprzedaż do 290 mld EUR do roku 2020.

- Po trudnym 2016 roku, pierwszy kwartał 2017 przyniósł branży dóbr luksusowych nieco wytchnienia - mówi Jacek Poświata z Bain & Company. - Czynniki takie jak powrót chińskiej konsumpcji do kraju oraz pozytywne perspektywy w Europie, zarówno dla mieszkańców jak i turystów, będą przez resztę roku napędzać ogólny wzrost rynku.

Dynamika rynku luksusowego w regionach

W Stanach Zjednoczonych rynek dóbr luksusowych jest nadal słaby. Na skutek silnego dolara, trwającej niepewności politycznej i problemów domów towarowych perspektywy na 2017 r. są niejednoznaczne. Sytuację w Ameryce Łacińskiej poprawia spożycie lokalne, podczas gdy Kanada utrzymuje dynamikę, ale przygotowuje się na spowolnienie. Oczekuje się, że wzrost w całym regionie wyniesie od -2 do 0 procent. W Europie trwa odrabianie strat po zmniejszeniu ruchu turystycznego w 2016 r., a kontynent odzyskuje zaufanie wśród lokalnych konsumentów. Jaśniejsze punkty na mapie to Hiszpania, postrzegana jako bezpieczny cel podróży oraz Wielka Brytania, z funtem znacznie słabszym niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Bain & Company przewiduje, że wzrost w Europie wyniesie 7-9 procent. W Chinach kontynentalnych również mamy do czynienia z odbiciem, ponieważ lokalni konsumenci zdecydowanie wolą kupować dobra luksusowe w kraju. Można oczekiwać, że doprowadzi to do wzrostu o 6-8 procent. Chińscy turyści nadal będą jednak odpowiadać za sporą część zakupów luksusowych za granicą. Powolny i dojrzały rynek japoński nadal jest bezpieczny dla marek luksusowych. Konsumpcja lokalna wspiera rynek, na którym zmniejszył się ruch turystyczny, na skutek czego wzrost w tym roku będzie niski. W pozostałych częściach Azji otoczenie jest nadal trudne. Bain & Company uważa, że w tym regionie rynek skurczy się o -2 do -4 procent. Sytuacja w Hongkongu, Makau i Singapurze poprawia się, ale za to Tajwan i Azja Południowo-Wschodnia zmagają się ze zmniejszeniem ruchu turystycznego, szczególnie z Chin i Korei Południowej, na co wpłynęły wewnętrzne niepokoje polityczne. W pozostałych częściach świata spodziewamy się płaskiego lub tylko nieznacznie dodatniego wzrostu, na poziomie 2 procent, a na Bliskim Wschodzie (poza Dubajem) dalszego zastoju.

Na co zwrócić uwagę w 2017 r.

Sytuacja w Stanach Zjednoczonych. USA, które nadal pozostają największym rynkiem osobistych towarów luksusowych, stoją przed połączeniem różnych czynników, które hamują wzrost. Spowolnienie w turystyce, nadal nerwowa atmosfera polityczna i niełatwe perspektywy dla domów towarowych tworzą bardzo trudne otoczenie dla marek luksusowych, które w tej sytuacji wymagają znakomitej strategii i jej nienagannej realizacji, z naciskiem na rozwijanie lojalności i dbanie o zadowolenie klientów.

Perspektywy dla Chin. Niższe różnice cenowe w Chinach zachęcają rynek lokalny do rozkwitu, podczas gdy Europa korzysta ze swojej pozycji atrakcyjnego celu podróży dla chińskich turystów.

Sprzedaż cyfrowa i off-price. Dynamika transformacji cyfrowej w dalszym ciągu przekształca branżę dóbr luksusowych. Bain & Company spodziewa się, że internet stanie się głównym kanałem sprzedaży, o najwyższym wzroście w najbliższych latach, a na drugim miejscu uplasują się sklepy typu off-price. Prawdziwym placem zabaw dla marek luksusowych będą fizyczne sklepy monobrandowe, chociaż ich zasięg oddziaływania może już zbliżać się do granicy możliwości.

Wielcy zwycięzcy i wielcy przegrani. Trend polaryzacji rynku, który w badaniach Bain & Company jawi się jako element nowej normalności, jest bardzo widoczny w pierwszych miesiącach 2017 r., a różnica między zwycięzcami a przegranymi nadal rośnie.

Milenijny stan umysłu. Aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie, marki powinny skupić się na swoich klientach, tak aby móc lepiej przewidywać i zaspokajać ich potrzeby. Kluczowe znaczenie będzie miało młodsze pokolenie konsumentów, ponieważ do 2025 roku millennialsi i „Pokolenie Z” będą stanowić 45 procent światowego rynku towarów luksusowych. Warto jednak zauważyć, że analizując zachowania konsumenckie należałoby raczej mówić o „milenijnym stanie umysłu”, który coraz głębiej przenika wszystkie pokolenia bez różnicy, a tym samym jest zjawiskiem bardziej psychologicznym, niż czysto demograficznym.

W perspektywie roku 2020 Bain & Company przewiduje łagodny wzrost na poziomie 3-4 procent rocznie, przy zwiększeniu rozmiarów rynku do 280-290 mld euro. - Marki powinny wręcz obsesyjnie dbać o klienta i przestawić się na sposób myślenia millenialsów - zachęca Poświata z Bain & Company. - Kupowanie towarów luksusowych nie ogranicza się już do wejścia do sklepu. Dziś zanim konsument dotrze do punktu sprzedaży, doświadcza kontaktu z marką w wielu różnych punktach.

OBEJRZYJ WIDEO:
Co drugi Polak planuje w tym roku wyjechać na wakacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

EcoBike

Ecobike Sx300 Green 29 2021

9 499,00 zł9 299,00 zł
miejsce #2

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
miejsce #3

Indiana

Indiana E4000 Czarny 26 2021

3 499,00 zł
miejsce #4

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Thomas
dobra uwaga. Kto jej pozwolił wyjść na ulicę z takim wyglądem. Przecież mogła ubrać jak sądzę suknie od dowolnego projektanta, uczesać włosy zamiast je tapirować jak w latach 80 nastolatki robiły. Uczesać w jakiś dostojny kok czy warkocz, ładnie ufarbować na jakiś elegancki zbliżony do naturalnego kolor. Dyskretny make-up i paznokcie zamiast odpustowe kwiatki brokatowe. Wyglądała by z klasą, wytwornie i elegancko. A tak wygląda wulgarnie, kiczowato i groteskowo. Mam wrażenie że czesała sie sama a sukienkę kupiła w butiku w sieciówce.
S
Sierra
WARY WYWALIŁO OD BOTOXU JAK 18-tce DO ROBIENIA LODA..!!!!!! A MINI PO TO, ABY ŁATWIEJ WYMIENIĆ PODPASKĘ "STENA LEDY" OD NIETRZYMANIA MOCZU...!!!!! ALE MI DIWA, JAK HENIA PO 2-PIWACH...!!!!
T
Tamara
Wygląda jak żaba szerokoustna a nie jak wiewiórka. Nogi jeszcze piękne ale dłonie zdradzają wszystko. Tylko niech się nie pokazuje u nas wieczorem, bo można zawału dostać widząc taką buzię. Ale ogólnie biorąc tak trzymać.
M
Mechelle
człowiek stary powinien wyglądać wytwornie, elegancko i dostojnie. A nie kiczowato,groteskowo i wulgarnie. Przynajmniej tak mi się wydaje. Tym czasem pani Stallone wygląda jakby z cyrku wyszła. Jej kondycji biologicznej i wyglądu nie komentuję. Jakby zatrudniła stylistę na co ją z pewnością stać- mogła by wyglądać extra.
T
Tyrin
Gdyby byla POLSKĄ emerytką , zapach naftaliny z pewnością snuł by się za nią. Dla mnie osobiście to żenada.Kobieta w tym wieku powinna mieć trochę więcej godności, a nie robić z siebie błazna. Ja bym z taką babcią nie wyszła na spacer.
T
Tiffany
Basia, chciałabyś tak wyglądać? nie zazdrość nie ma czego.
M
Magan
CHYBA ZWYMIOTUJĘ NA PODŁOGĘ...!!!!
M
Michael
Do ~Gość Daj spokój z tą "godnością". Człowiek żyje godnie tak długo, jak długo sam o sobie decyduje. Nie to ładne, co ładne, tylko to, co się komu podoba. Super, ze nie udaje księżnej w ciuchach, na które dworska etykieta pozwala, tylko cieszy się pełnią życia po swojemu.
M
Melody
To nie jest Jackie Stallone, taki drobny szczegół.:)agi
A
Angela
mnie ta Pani nie imponuje. Starzejmy się z godnością. Bez makijażu, operacji itd lepiej prezentowałaby się. Godność i szacunek dla swego wieku jest najwazniejsza. Małpę tez ubierzesz i będzie wyglądała "fajnie".
O
Orlin
Wygląda egzotycznie.Masakra!
L
Linda
mimo to i tak mogłaby grać w horrorach bez charakteryzacji
M
Mark
Wyglądałaby świetnie na 92 lata, gdyby to faktycznie była mamuśka Stallone. A to jest inna pani - Ivonne Weldon!!!!
K
Keith
nie chciałbym być obok, jak szwy puszczą !
B
Bridget
Z twarzy troche jak Natalia S.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie