Konkursu EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym to konkurs organizowany przez redakcję czasopisma Agroindustry pod honorowym patronatem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Celem konkursu jest podkreślenie społecznej odpowiedzialności przemysłu spożywczego poprzez promowanie technologii przyjaznych dla środowiska. Zwycięskie projekty w znaczący sposób poprawiają parametry związane z efektywnością energetyczną, oczyszczaniem ścieków, uzdatnianiem wody i ograniczaniem zużycia mediów w procesie produkcji.
Wyniki tegorocznej II edycji zostały ogłoszone 22 lutego 2017 r. podczas kongresu Ekoinwestycje w Przemyśle Spożywczym w Warszawie. Spośród 20 zgłoszonych projektów proekologicznych szczególną uwagę jurorów zwróciły inwestycje związane z oszczędnością energetyczną.
Mlekovitę uhonorowano tytułem EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym 2017 za produkcję własnej energii z kogeneracji, opartej na gazie ziemnym i biogazie, potwierdzoną świadectwami pochodzenia. Kapituła konkursowa doceniła tę realizację, jako bardzo dobrą inwestycję pod kątem ekologicznym, ponieważ kogeneracja oszczędza energię pierwotną. Wykorzystanie biogazu dodatkowo poprawia ten efekt, a ponadto jest to inwestycja niskoemisyjna.
Czytaj też:
SM Mlekovita na drodze do kolejnego rekordu przychodów
Mlekovita zainwestowała w biogazownię
Najnowsze inwestycje Mlekovity. Robią wrażenie.
Grupa Mlekovita
tworzy ją 16 zakładów produkcyjnych i 30 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsze w branży hurtownie Cash&Carry. Oferuje największy wybór nabiału w Polsce i Europie (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery pleśniowe, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, napoje wysoko białkowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i tłuszcze do smarowania, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE).
Jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim, ma uprawnienia eksportowe do 144 krajów świata. Posiada certyfikat koszerności (Koher Certificate) i certyfikat HALAL; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw.
Według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.
