Most nad Regalicą przeszedł próby. Wytrzymał przejazd czterech lokomotyw o masie niemal 500 ton [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Koszt zadania to ponad 340 milionów złotych. Most będzie przebudowany do końca 2023 roku
Koszt zadania to ponad 340 milionów złotych. Most będzie przebudowany do końca 2023 roku Budimex SA
To była widowiskowa operacja. Na nowy most i wiadukt powoli wjechały cztery lokomotywy. Wykonawca prac potwierdza, że próby zakończyły się sukcesem. Do końca prac nad kolejową przeprawą jest coraz bliżej.

Zestaw czterech lokomotyw miał zweryfikować poprawność funkcjonowania obiektu.

- 10 października Budimex SA wykonał próbne obciążenia statyczne na wiadukcie kolejowym i moście kolejowym na Regalicy. Wykorzystano zestaw czterech lokomotyw o łącznej masie 480 ton do pomiaru ugięć na przęsłach konstrukcji nowo wybudowanych obiektów - mówi Diana Zyglewska z firmy Budimex SA, wykonawcy prac. - Wstępna analiza wyników wykazała zgodność obliczeń z projektem próbnego obciążenia. W przyszłym tygodniu planowane są obciążenia dynamiczne, które ostatecznie zweryfikują, że obiekt spełnia wszystkie założenia projektowe i pozwoli na zgłoszenie do odbioru do użytkowania.

Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.

Przypomnijmy, że prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu