Zestaw czterech lokomotyw miał zweryfikować poprawność funkcjonowania obiektu.
- 10 października Budimex SA wykonał próbne obciążenia statyczne na wiadukcie kolejowym i moście kolejowym na Regalicy. Wykorzystano zestaw czterech lokomotyw o łącznej masie 480 ton do pomiaru ugięć na przęsłach konstrukcji nowo wybudowanych obiektów - mówi Diana Zyglewska z firmy Budimex SA, wykonawcy prac. - Wstępna analiza wyników wykazała zgodność obliczeń z projektem próbnego obciążenia. W przyszłym tygodniu planowane są obciążenia dynamiczne, które ostatecznie zweryfikują, że obiekt spełnia wszystkie założenia projektowe i pozwoli na zgłoszenie do odbioru do użytkowania.
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.
Przypomnijmy, że prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową.
