Na czym zarabiają celebryci? Coraz więcej gwiazd decyduje się na własny biznes

AIPZaktualizowano 
Kayah, wokalistka i producentka muzyczna założyła wytwórnię płytową z myślą o wydawaniu w niej własnych płyt, jednak szybko pod jej szyldem zaczęły ukazywać się ukazywać albumy innych artystów.
Kayah, wokalistka i producentka muzyczna założyła wytwórnię płytową z myślą o wydawaniu w niej własnych płyt, jednak szybko pod jej szyldem zaczęły ukazywać się ukazywać albumy innych artystów. Jerzy Doroszkiewicz
Kariera w show biznesie jest kapryśna i trudno przewidzieć, kiedy światła reflektorów zwrócą się w inną stronę. Dlatego wiele gwiazd, będąc na fali popularności, postanawia założyć biznes.

Przykłady zagranicznych artystów i osób związanych z szeroko rozumianą popkulturą można mnożyć. Okazuje się, że niektórzy celebryci mają wyjątkową żyłkę do biznesu. Czołową przedstawicielką jest Kim Kardashian. Jest właścicielką kilku marek, m.in. odnoszącej spektakularne sukcesy - KKW Beauty.

Pierwsze kosmetyki firmy o wartości 13,5 mln dolarów sprzedano w dniu, w którym pojawiły się na rynku. KKW Fragrance, drugi projekt Kim Kardashian, także przyniósł celebrytce imponujące zyski. Pierwszego dnia sprzedaży, klienci kupili perfumy za cenę 10 mln dolarów.

Marki zapachowe to popularny trend wśród gwiazd. Własnymi perfumami może się pochwalić m.in. Antonio Banderas, Jennifer Lopez, Beyonce, Sarah Jessica Parker czy nasza rodzima ikona mody Anja Rubik.

Światowe nazwiska nie tłumią w sobie swojej kreatywności. Tworzą marki i rządzą w e-commerce w różnych branżach. Firma Jessicy Alby - Honest Co., produkuje naturalne produkty dla dzieci, od ekologicznych pieluch po niealergizujące kosmetyki. Aktor Ryan Reynolds postanowił zaangażować się w przemysł alkoholowy i został współwłaścicielem Aviation Gin, a najbardziej znana stand-uperka, Ellen DeGeneres stworzyła markę odzieżową i wyposażenia wnętrz ED by Ellen.

Co sprzedają polscy celebryci?

Polskie gwiazdy nie pozostają w tyle i także otwierają swoje internetowe sklepy. Wiele z nich nie ogranicza się jedynie do sprzedaży koszulek i gadżetów z autografem. Przykładem jest wokalistka i autorka tekstów Honorata Skarbek. W swoim sklepie sprzedaje ubrania.

Kolejnymi celebrytami wyznaczającymi trendy są modele Rafał Jonkisz i Sebastian Chłodnicki. Panowie są właścicielami streetware’owej marki. Sukces w internetowym biznesie odnoszą też siostry Mannei, które sprzedają biżuterię.

- Media chętnie przedstawiają życie znanych osób jako niekończącą się imprezę, podczas gdy w rzeczywistości wiele gwiazd estrady czy ekranu bardzo intensywnie pracuje. Prowadzenie biznesu w sieci wbrew pozorom też wymaga zaangażowania- wyjaśnia Oliwia Tomalik, Shoper.

Nie tylko moda

Sklep internetowy prowadzi też Andrzej Mleczko. Plakacista Andrzej Pągowski, twórca m.in. kultowych plakatów do filmów Kieślowskiego, a także takich, jak “Kler” czy “Miś” prowadzi w internecie swoją galerię.

Kayah, wokalistka i producentka muzyczna założyła wytwórnię płytową z myślą o wydawaniu w niej własnych płyt, jednak szybko pod jej szyldem zaczęły ukazywać się ukazywać albumy innych artystów. Powiązany z nią Sklep z Muzyką oferuje płyty najlepszych polskich wykonawców (m.in. Kasi Nosowskiej, Moniki Brodki, Marii Peszek, Artura Rojka, Zakopowera czy The Dumplings) w wersjach zwykłych, kolekcjonerskich i na trudno dostępnych na rynku płytach winylowych, a także powiązane z artystami akcesoria.

- T-shirty z nadrukami wydają się zwykle najprostszym sposobem na zmonetyzowanie medialnej popularności influencera lub celebryty, przynajmniej na początku e-commerce’owej działalności. Z tego powodu to rozwiązanie wybierane jest dość często i w efekcie powoli mamy przesyt koszulkowych biznesów ze znaną twarzą. Na dłuższą metę skuteczniejszą strategią okazuje się znalezienie asortymentu pasującego do wykreowanej marki osobistej - zauważa Tomalik.

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3