Najmłodsi polscy konsumenci - Generacja Z, zdynamizuje rynek mieszkaniowy. Deweloperzy jednak muszą dla nich poważnie zmienić ofertę

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Najmłodsi nabywcy zwracają uwagę na wygląd nabywanych przedmiotów, a w przypadku mieszkań na estetykę wnętrz. Jako konsumenci doceniają dobry gust, designerskie pomysły wystroju, zastosowanie nowoczesnych technologii.
Najmłodsi nabywcy zwracają uwagę na wygląd nabywanych przedmiotów, a w przypadku mieszkań na estetykę wnętrz. Jako konsumenci doceniają dobry gust, designerskie pomysły wystroju, zastosowanie nowoczesnych technologii. Piotr Sawczuk / Polska Press
Urodzili się na przełomie wieków i już tak mocno nie różnią się od swoich rówieśników z innych krajów, także "starej" Europy. Mniej przywiązani do własności, za to z nowymi technologiami za pan brat, rozmiłowani w estetyce, a ekologię ceniący nade wszystko, polscy konsumenci z pokolenia Z zrewolucjonizują rynek mieszkaniowy. Deweloperzy już teraz muszą bacznie śledzić ich gusta, upodobania i preferencje, a zapewnią rynkowi stabilną a nawet dynamiczną perspektywę rozwojowa.

Generacja Z, czyli pokolenie post-millenialsów wkracza coraz śmielszym krokiem na rynek pracy, a co się z tym wiąże, również na rynek nieruchomości. Co liczy się dla „Zetek” i czy deweloperzy są gotowi na nowego klienta?

Jak pokolenie Z zmieni rynek mieszkaniowy?

Osoby urodzone między 1995 a 2010 rokiem wpisują się w grupę demograficzną określaną mianem pokolenia Z. Są następcami pokolenia Millenialsów.

Pokolenie Z w Polsce stanowi około ¼ całkowitej liczby ludności. Obecnie najstarsi przedstawiciele ukończyli właśnie 25 lat, zatem zaczynają intensywnie poszukiwać zatrudnienia oraz eksplorować branżę mieszkaniową.

Nowe mieszkania: jakie potrzeby ma pokolenie Z?

Generacja Z oprócz zanurzenia w świecie social mediów i spędzania mnóstwa czasu w internecie w domowym zaciszu, lubi również ruch i zmiany.

Osoby z tego pokolenia chętnie zawierają nowe znajomości, chcą bywać w popularnych miejscach, uczestniczyć w ważnych wydarzeniach czy wspierać wartościowe inicjatywy. Znajdują upodobania w rozwiązaniach proeko. Doceniają komfort i wygodę, bliskość do centrum, które jest sercem miasta i oferuje wszystko, co dla nich istotne i pozwala na rozwój życia towarzyskiego.

Pokolenie Z to grupa społeczna „instant”. Nie są zbyt cierpliwi, chcą mieć wszystko „tu i teraz”. Szukają udogodnień, gotowych, komfortowych rozwiązań, które spełnią ich indywidualne oczekiwania. Proces decyzyjny czy zakupowy często przebiega szybciej niż u poprzedników.

Mieszkanie dla Z: staranny design, najnowsze technologie

Post-millenialsi zwracają uwagę na wygląd nabywanych przedmiotów, a w przypadku mieszkań na estetykę wnętrz. Jako konsumenci doceniają dobry gust, designerskie pomysły wystroju, zastosowanie nowoczesnych technologii.

W procesie sprzedaży, aby dotrzeć do potencjalnych nabywców, niewątpliwie pomocne będą popularne komunikatory, kanały social media, ciekawe prezentacje multimedialne, krótkie filmy video czy przyciągające uwagę obrazy. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że tak samo, jak „Zetki” lubią interesujące rzeczy, cenią również autentyczność przekazu i rzetelność informacji. Raz zrażone, mogą niechętnie chcieć zmienić swoje nastawienie. Stawiają na szybkość reakcji, dobrą komunikację, spersonalizowane treści oraz profesjonalizm.

– Obecnie oferujemy mieszkania, które są różnorodne. Dostępne są kameralne oraz większe przestrzenie, wszystkie zaś posiadają rozwiązania typu „smart home”, klimatyzację. Cechuje je dogodna lokalizacja i bliskość terenów zielonych. Są komfortowe, nowoczesne i przyjazne, umożliwiają interakcję z otoczeniem, wpisują się w gusta nadchodzącego pokolenia Z – komentuje Dawid Sokół, Dyrektor Sprzedaży LI Development.

Mieszkanie dla Z: w duchu sharing-economy

Przyglądając się profilowi tej generacji, zaobserwować można jeszcze jedną cechę, jaką jest idea dzielenia rzeczy.

Upodobanie nowych graczy na rynku produktów deweloperskich do ciągłych zmian i filozofii „sharing economy” może się również wiązać ze wzrostem popytu na wynajem mieszkań, co z kolei oznaczałoby wzrost transakcji inwestycyjnych i jego silne ukształtowanie.

Mieszkanie dla Z: jakie perspektywy czekają rynek?

Rynek mieszkaniowy jest dynamiczny, podlega ciągłym zmianom i dostosowuje się sukcesywnie do panujących trendów i zachodzących w społeczeństwie zjawisk.

Analizując sytuację, można postawić optymistyczną diagnozę. Nowi konsumenci generacji Z nie muszą martwić się o spadek liczby ofert mieszkań, a deweloperzy o nabywców. Tendencja niewątpliwie będzie rozwojowa i symbiotyczna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu