Na niej każą zalogować się i podać kody z karty kodów. To próba wyłudzenia danych! Maile przychodzą z różnych adresów, np. [email protected]. Zawsze pojawia się w nich nazwa banku, ale to nie on jest nadawcą!
To sprytna próba wyłudzenia danych, na podstawie których złodzieje mogą później włamywać się na konta. Także bezczelna, bo na stronie bardzo przypominającej, ale nie należącej do PKO jest informacja: "Uwaga na fałszywe maile."
ATAK PHISHINGOWY: Cyberprzestępcy próbują namawiać odbiorców sfałszowanej wiadomości e-mail na kliknięcie odsyłacza, który prowadzi do podrobionej strony. Wprowadzone tam dane logowania trafiają wprost w ręce atakujących.
- Nie jesteśmy autorami tych wiadomości - ostrzega Aneta Styrnik-Chaberz biura prasowego PKO BP. - Bank nigdy nie prosi o przekazywanie takich informacji mailem. Nie wolno na nie odpowiadać, korzystać z podanego linku i udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej - PIN-u, kodu CVV.
Jeżeli klient to zrobił, bank prosi o kontakt: 801 307 307 (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Również my otrzymaliśmy takiego maila:
