Spis treści
W komunikacie MF podkreślono, że oszuści wysyłają fałszywe e-maile, informujące o rzekomej nadpłacie podatku PIT. Ministerstwo przypomina, że sprawy podatkowe można bezpiecznie załatwić w serwisie e-Urząd Skarbowy, gdzie dostępna jest m.in. usługa Twój e-PIT.
Metody działania oszustów
Ministerstwo Finansów ostrzega, że oszuści wykorzystują e-maile oraz fałszywe strony internetowe, m. in.:
podatki-pl[.]web.app,
podatki-pl[.]firebaseapp.com,
pl-logowaniegov[.]com.es.
Celem jest wyłudzenie danych takich jak numer PESEL, numer paszportu, nazwisko panieńskie matki oraz numer telefonu, co ma rzekomo umożliwić dostęp do podatku.
Zalecenia dla podatników
Resort przestrzega, aby nie podawać danych osobowych takich jak PESEL czy numer rachunku bankowego. Zaleca się również, aby nie udostępniać danych do logowania do e-Urzędu Skarbowego ani PIN do aplikacji e-Urząd Skarbowy.
MF informuje również, że oszuści wysyłają również fałszywe maile z informacją o nadpłacie podatku PIT, prosząc o potwierdzenie danych identyfikacyjnych oraz rachunku bankowego. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa nigdy nie wysyłają e-maili z prośbą o weryfikację deklaracji PIT ani nie przesyłają linków.
Podatnicy mogą znaleźć informacje o nadpłacie podatku w e-Urzędzie Skarbowym na stronie podatki.gov.pl. Logowanie odbywa się przez rządową platformę login.gov.pl. W e-US można również śledzić status zwrotu podatku.
Biznes
