Nowoczesne technologie czynnikiem sukcesu w MŚP

Redakcja
Udostępnij:
Przy dzisiejszym tempie pracy wciąż wielu pracowników narzeka na brak odpowiednich narzędzi. Ponad jedna trzecia(36 proc.) respondentów badania „SME Modern IT Research” przeprowadzonego przez Ipsos MORI dla Microsoftuważa, że w domu korzysta z nowocześniejszych technologii niż w pracy, a 43 proc. jest zdania, że ich pracodawca niewystarczająco inwestuje w firmowe IT. Jednocześnie opinie pracowników i badania rynku pokazują wymierne korzyści z sięgania po nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Jak pokazują wyniki badania Ipsos MORI dla Microsoft poziom wykorzystania nowych technologii w polskich firmach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest bardzo zróżnicowany. Jedna trzecia respondentówbadania (33 proc.)uważa, że ich firma wykorzystuje już najnowsze technologie, niewiele więcej (34 proc.) jest zdania, że ich pracodawca dysponuje przestarzałymi narzędziami IT. Pracownicy MŚP wciąż częściej korzystają z nowocześniejszych technologii w domu (36 proc.) niż w pracy (29 proc.); 26 proc. uważa ten poziom za porównywalny.

Spośród 34 proc. respondentów, którzy są zdania, że ich firma korzysta z przestarzałych rozwiązań IT, większość(63 proc.)wskazuje na komputery mające pięć do dziesięciu lat. Niewiele mniej w tej grupie (59 proc.) nie otrzymuje od firmy służbowego smartfona czy tabletu, 56 proc. korzysta z przestarzałego systemu operacyjnego, a 40 proc. nie ma zdalnego dostępu do firmowych dokumentów. Respondenci badania biorą również pod uwagę sposób komunikacji firmy z otoczeniem – brak aplikacji mobilnych (wskazywany przez 47 proc. w tej grupie) i obecności w kanałach social media (38 proc.) również jest oceniany jako przestarzałe podejście.                                                                                                                                    

Tymczasem połowa pracowników (50 proc.) jest zdania, że nowe technologie pomogłyby ich firmie w zwiększeniu swojej konkurencyjności na rynku (tylko 18 proc. nie zgadza się z tym stwierdzeniem). Upatrują w tym takich korzyści jak: lepsza obsługa klienta (43 proc.), zwiększona efektywność pracy (38 proc.), sprawniejsza współpraca w zespole czy też wyższa satysfakcja klienta (po 36 proc.). Słuszność tego podejścia potwierdzają wyniki raportu The Boston Consulting Group„Nowe technologie. Droga do rozwoju małych i średnich firm w Polsce”: przychody technologicznych „gepardów”, czyli firm inwestujących w nowoczesne rozwiązania zarówno w obszarze urządzeń, usług jak i np. mobilnych aplikacji dla klientów, rosły w okresie 2011-2013 o 21 punktów procentowych szybciej niż tzw. „żółwi”, czyli firm korzystających z podstawowych narzędzi IT. „Gepardy” tworzyły też o 9 pp. więcej miejsc pracy1.

Za tymi liczbami stoją również konkretne przykłady. Po nowoczesne rozwiązanie jakim jest Office 365 sięgnęła w momencie najdynamiczniejszego rozwoju firma Złote Wyprzedaże S.A. Ułatwiło to udostępnianie pakietu narzędzi nowym pracownikom oraz usprawnienie wykonywania codziennych obowiązków, również zdalnie czy podczas podróży służbowych. Jednocześnie rozwiązanie pozwala zapewnić bezpieczeństwo firmowych danych.

„W najbliższych latach Złote Wyprzedaże planują swoją obecność w kilkunastu krajach Europy, dlatego dostęp do skalowalnych i efektywnych kosztowo narzędzi takich jak Office 365 jest dla nas po prostu opłacalne” – powiedział Jacek Szlendak, Prezes Zarządu Złote Wyprzedaże S.A.

Poznaj pełne możliwości Office 365 – wybierz funkcjonalności, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i wybierz najkorzystniejszą opcję. Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej poradywww.microsoftdlabiznesu.pl/#formularz

O badaniu
Badanie „SME Modern IT Research 2014” przeprowadzone przez Ipsos MORI na zlecenie Microsoft objęło 5770 pracowników MŚP w następujących krajach: Austria, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Litwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Ukraina i Węgry. Próba dla Polski wyniosła 601 osób. Firmy biorące udział w badaniu zatrudniają do 250 pracowników. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 5-13 marca 2014 r. metodą ankiety online zapomocą Ipsos Interactive Panel.

***

1  Raport dostępny pod linkiem: www.bcg.com.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

EcoBike

Ecobike Sx300 Green 29 2021

9 499,00 zł9 299,00 zł
miejsce #2

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
miejsce #3

Indiana

Indiana E4000 Czarny 26 2021

3 499,00 zł
miejsce #4

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Spotkanie przywódców ws. elektrowni w Zaporożu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie