Od e-sklepów oczekujemy darmowej dostawy. We wtorek stanie się ona standardem

Zbigniew Biskupski AIP
Grzegorz Dembiński
Po Black Friday, i dzisiejszym Cyber Monday, od razu we wtorek mam Dzień Darmowej Dostawy. Jak ważne jest by za przesyłkę płacił sprzedawca dowodzą chociażby efekty; ubiegłorocznym Dniu Darmowej Dostawy liczba transakcji w sklepach korzystających z oprogramowania Shoper potroiła się.

Na podstawie danych ze sklepów, Shoper podaje, że w zeszłym roku co siódmy z nich wziął udział w Dniu Darmowej Dostawy. Tego dnia obroty sklepów się podwoiły a liczba transakcji wzrosła trzykrotnie. Kolejny co dziesiąty sklep oferował natomiast darmową dostawę przed świętami.
Według Deloitte Holiday Survey 2016 polityka darmowej dostawy jest niezwykle istotna w przedświątecznych zakupach – liczy na nią 71 proc. e-klientów. Za darmową dostawą znajdują się dopiero takie czynniki jak łatwe zwroty (48 proc.) i gwarancja najniższej ceny (44 proc.)

Czytaj też:
https://strefabiznesu.pl/polacy-przesylaja-miliony-do-polski-na-swieta/ar/11512752

Żeby nie płacić za dostawę, klienci są gotowi przeznaczyć większą kwotę na zakupy. Według badań CFI Group 91 proc. kupujących online jest skłonna dołożyć do koszyka więcej produktów, jeśli zagwarantuje to im darmową dostawę. – Klienci coraz częściej oczekują opcji darmowej dostawy, to globalna tendencja. Sprzedawcy powinni pracować nad obniżaniem kosztów i skracaniem czasu dostawy, szczególnie w branżach, w których ceny produktów w różnych sklepach są porównywalne. Wyeliminowanie płatnej dostawy to również kolejny krok do zminimalizowania różnicy w zakupach online i offline, na korzyść sklepów internetowych. A jak podają amerykańskie media, już w tym roku Amerykanie planują wydać tyle samo w obydwu kanałach – komentuje Tomasz Tybon.

Szybka dostawa coraz szybsza

Rozwój e-commerce wpłynął na oczekiwania klientów – jak podaje Deloitte, w tym roku za „szybką dostawę” konsumenci uznają dowóz zakupów w ciągu maksymalnie 2 dni, podczas gdy jeszcze rok temu, za taką uważali dostawę nawet do 3-4 dni. Za szybkość są też skłonni dopłacić, ale jedynie wtedy, gdy oznacza to otrzymanie zamówienia tego samego lub następnego dnia. 64 proc. klientów nie dopłaciłoby ekstra za dostawę w ciągu 2 lub więcej dni.

Obejrzyj:
https://strefabiznesu.pl/ubezpieczenie-oc-jest-drogo-i-bedzie-drozec-wideo/ar/11499079

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sprzedawca
Mikroprzedsiebiorcow już nie.
S
Sprzedawca
Mam kilkaset aukcji na Allegro , wszystkie ceny dostawy są cenami rzeczywistymi ( tyle samo płace dużej znanej firmie kurierskiej). Do tego koperty, paczki i materiały załatwiam w swoim zakresie, czyli gratis. Dochodzi prowizja od Allegro. Może duże molochy stać na darmowa dostawę, ale mikro przedsiębiorców na pewno nie.
G
Gość
W cenie sobie odbiją, szkoda gadać...
g
gazela biznesu
W jeden dzień można sobie poszaleć. W inne dni jak sprzedawcy pasuje czyli norma - paczuszka z mini słuchawkami płatna jak 30 kg cementu. Firmy kurierskie - towar (opakowanie) wygląda jak by go ciągnięto za samochodem a opłata ****** ! Czas dostawy niby 24 h a wychodzi 48 + (choć większość dotrzymuje terminu). Zaskoczenie Pocztą Polską, poza jedną wpadką zawsze przed terminem, sms i jeszcze parę miesięcy temu, o wiele taniej niż reszta firm (dziś zależy od sprzedawcy, jaki sobie wariant wybrał). No i sprzedawcy cwaniacy ! Tańszy towar o 50 zł a dostawa zamiast 25 to i 100 się trafia ! Albo NOWE POWYSTAWOWE i "kilka rysek" - tylko jedna firma elektroniczna na allegro rozdziela te nowe powystawowe i używane na kategorie. Każdy wie co i za ile i czy to mu się opłaca.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu