Zespół CERT Polska obserwuje nową kampanię phishingową, która wykorzystuje wizerunek banków- poinformowano za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Jak wyjaśniono, do potencjalnych ofiar trafiają wiadomości SMS, których rzekomym nadawcą ma być ich bank. - Treść SMS-a sugeruje, że mogła nastąpić próba oszustwa z wykorzystaniem konta bankowego adresata wiadomości i konieczna jest jego szybka reakcja- czytamy.
Dalej wyjaśniono, że w tym celu odbiorca wiadomości SMS zachęcany jest do wejścia na stronę podaną w linku zamieszczonym w tej wiadomości. Jednak w rzeczywistości jest to fałszywy panel logowania do bankowości internetowej. Eksperci ostrzegają, że podanie w nim danych umożliwi oszustom dostęp do konta bankowego oraz pozwoli im ukraść zgromadzone na koncie środki.
Eksperci CERT Polska przygotowali także krótki poradnik dla osób, które otrzymały wiadomość od cyberprzestępców i zanim się zorientowały, że mają do czynienia z oszustwem, zdążyły wypełnić swoimi danymi przesłany formularz. Co robić?
- jak najszybciej skontaktujcie się ze swoim bankiem,
- zmieńcie hasło do bankowości internetowej,
- jeżeli doszło do wyłudzenia środków finansowych, zgłoście to w najbliższym komisariacie Policji.
W zeszłym tygodniu eksperci CERT Polska ostrzegali przed przed złośliwą kampanią, której celem jest dystrybucja szkodliwego oprogramowania z rodziny FluBot. - W ciągu ostatnich dni oszuści rozsyłali wiele różnych wersji wiadomości SMS. Większość z nich informowała o rzekomej paczce, która nie mogła zostać dostarczona lub po prostu jest w drodze. W treści wiadomości znajduje się odnośnik prowadzący do fałszywej strony DHL, której celem jest nakłonienie do pobrania i instalacji aplikacji- czytamy w komunikacie.
