W I-III kw. 2024 r. spółka miała 2,12 mln zł jednostkowej straty netto wobec 0,29 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 35,95 mln zł w porównaniu z 35,21 mln zł rok wcześniej.
- W III kwartale 2024 roku Miraculum konsekwentnie rozwijało ofertę produktową we wszystkich swoich markach, realizując strategię wzmacniania pozycji rynkowej i dostosowywania się do zmiennych trendów konsumenckich. Kluczowym celem było budowanie rozpoznawalności produktów, szczególnie poprzez inwestycje w nowe linie oraz dedykowane kampanie marketingowe – czytamy w komunikacie.
Według spółki w wyniku pogarszającej się sytuacji geopolitycznej w krajach Zatoki Perskiej oraz w regionie krajów rosyjskojęzycznych, sprzedaż w dziale eksportu uległa znacznemu spadkowi. Spółka skoncentrowała swoje działania w pierwszej połowie roku na rozwoju współpracy z krajami Azji Centralnej.
Miraculum zostało założone w 1924 roku w Krakowie przez lekarza dr. Leona Lustra. Było jedną z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce obok takich firm jak Max Factor czy Helena Rubinstein.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może..., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: miraculum/isbnews/stooq.pl
