- W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych Orlen x Willbert czy możliwość płatności spojrzeniem – powiedziała - Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.
Dziś ruszyła kampania We Did It In Poland, której celem jest m.in. wzmocnienie wizerunku Polski jako innowacyjnego, dynamicznego i nowoczesnego kraju, który wnosi istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej, oraz skierowanie uwagi na potencjał polskiej przedsiębiorczości. Zwiększenie świadomości narodowych osiągnięć w obszarze technologii i biznesu pozwoli nie tylko przeciwdziałać szkodliwym stereotypom, ale też zwiększyć zainteresowanie europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.
- Jesteśmy częścią Unii Europejskiej, mamy świetnych naukowców, innowatorów i przedsiębiorców, którzy konkurują na światowym poziomie. Kampania „We Did It In Poland” pokazuje nowoczesną stronę naszego kraju i zachęca do tego, by głośno mówić o polskich sukcesach i odczuwać dumę z miejsca, w którym dziś jest Polska - powiedział minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka.
Projekt ma na celu wzbudzanie dumy narodowej poprzez edukację na temat polskich osiągnięć. Obejmie szerokie działania w Polsce oraz w Unii Europejskiej, takie jak:
- emisja spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
- interaktywna wystawa na temat polskich innowacji,
- działania PR,
- dedykowana strona www,
- przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
- komunikację w mediach i social mediach,
- współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami czy naukowcami.
- Prezydencja to wyjątkowy moment, kiedy oczy Europy zwrócone są na dany kraj członkowski. Czas polskiej prezydencji w Radzie UE chcemy wykorzystać też do promocji polskich innowacji w biznesie. Jesteśmy wyjątkowo pomysłowi i przedsiębiorczy, a niewystarczająco wielu Polaków, jak pokazują to badania, o tym wie. Uważam, że warto taką historię o Polsce opowiedzieć całej Europie - powiedziała wiceministra ds. Unii Europejskiej Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.
Kampania ma też inicjować rozmowę o polskich sukcesach, aktywizować Polaków i zachęcać do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami, zdjęciami czy filmami związanymi z tym, co osiągnęli, co ich w Polsce inspiruje, co lub kogo w naszym kraju podziwiają.
