Spis treści
Benzyna E10 nie dla polskich samochodów?
Benzynę E10 kierowcy mogą tankować od 1 stycznia 2024 r. Nowe paliwo zastępuje dotychczasową benzynę Pb95 E5.
Różnica polega na tym, że E10 w swoim składzie posiada maksymalnie 10% biokomponentów, kiedy jej poprzedniczka Pb5 E5 - mogła mieć ich maksymalnie do 5%.
Samochody produkowane przez FSO niekompatybilne z nową benzyną E10?
FSO to Fabryka Samochodów Osobowych, czyli polskie przedsiębiorstwo, które produkuje samochody osobowe w Warszawie na Pradze. Zostało zbudowane tuż po zakończeniu II wojny światowej. Spółka ma ponad 70-letnią tradycję. Pierwsza linia produkcyjna wystartowała w listopadzie 1951 roku.
Które polskie samochody są niezdatne do jeżdżenia na E10? Informację podało FSO
FSO podało, które z samochodów i silników spalinowych wyprodukowanych w ich warszawskiej fabryce nie są kompatybilne do spalania paliwa E10. A przez ponad 70 lat istnienia w zakładzie powstało ich naprawdę sporo. Są to:
- FSO Fiat 125p produkowany w latach 1973-1991,
- FSO (Daewoo-FSO) Polonez (w tym Polonez Truck) produkowany w latach 1978-2002,
- FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1997-2008,
- FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1998-2007,
- Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira produkowana i montowana w systemie SKD w latach 1997-2002,
- Daewoo Tico montowany w systemie SKD w latach 1996-2001,
- Daewoo Espero montowany w systemie SKD w latach 1996-1999,
- Daewoo Tacuma montowana w systemie SKD w latach 2000-2001,
- Daewoo Leganza montowana w systemie SKD w latach 1997-2000.
Firma podkreśla, że nie posiada informacji, czy Chevrolet Aveo produkowany w latach 2007-2011 może spalać nową benzynę.
